تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۹۸۴۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست صمت کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد؛

مجوز برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف صادر شد/ برخورد قانونی با برهم زنندگان تعادل بازار

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور مجوز برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان به هیات اجرایی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «کریم روزبهان» سرپرست اداره کل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد، در دومین جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی که در سال جدید با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: یکی از برنامه‌ها و اهداف کلی نظام‌مندی اتحادیه‌های صنفی و اتاق‌های اصناف، سرو و سامان دادن به حوزه اصناف، کسبه، تشکل‌های صنفی و بازار است.

وی افزود: بر همین اساس بحث برگزاری انتخابات اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان که به دلایلی عقب مانده بود، در کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی استان مطرح و مجوز انتخابات توسط اعضاء صادر شد.

سرپرست اداره کل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان بویراحمد می‌توانند از طریق ورود به سامانه اصناف ایرانیان ظرف یک هفته نسبت به ثبت‌نام خود با ارائه اعتبارنامه خود اقدام کنند، یادآور شد: پس از پایان مهلت یک هفته‌ای، هیات اجرایی استان نسبت به برگزاری زمان و مکان، اقدامات لازم و قانونی انتخابات را انجام خواهد داد.

از سوی دیگر، با دستور استاندار به عنوان رئیس کارگروه تنظیم بازار استان مبنی بر عدم افزایش قیمت خودسرانه و بدون ضابطه واحد‌های تولیدی شن و ماسه، تیمی متشکل از مدیرکل صمت استان، فرماندار شهرستان بویراحمد، معاون دادستان مرکز استان، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل امور مالیاتی استان، رئیس محیط زیست شهرستان بویراحمد، پلیس امنیت اقتصادی، صداوسیمای مرکز استان و جمعی از دستگاه‌های نظارتی از واحد‌های شن و ماسه شهرستان بویراحمد بازدید کردند.

وی با بیان اینکه ۷۵ واحد تولیدی در زمینه تولید شن و ماسه در سطح استان فعالیت می‌کنند، افزود: در این گشت مشترک علاوه بر تخلف عدم ضوابط قیمت‌گذاری توسط تولیدکنندگان بعضی از این واحد‌ها نیز برداشت غیر مجاز از منابع طبیعی و ملی داشتند که با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی مراتب صورتجلسه و تشکیل پرونده شده است.

روزبهان افزود: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برای تعدادی از این واحد‌ها توسط بازرسان این اداره‌کل که به تذکرات و مصوبات ستاد تنظیم بازار استان تمکین نکرده بودند، گزارش بازرسی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی در ادامه یادآور شد: با کسانی که قصد برهم زدن نظام اقتصادی، اخلال و تعادل بازار را داشته باشند با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان به شدت برخورد قاطع و قانونی خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از همشهریان درخواست کرد که درصورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی، مراتب را به سامانه یکپارچه ۱۲۴ گزارش تا به شکایات آن‌ها رسیدگی شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده