تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۲۹۸۴۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات:

قیمت‌گذاری در بازار بالادست فولاد چگونه باید باشد؟

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: باید اجازه داد قیمت بر اساس عرضه و تقاضا شکل بگیرد. این مهم نه تنها در بازار فولاد، بلکه در بازار بالادست فولاد هم باید شکل بگیرد، چرا که مهم‌ترین کارکرد بورس کالا که کشف قیمت براساس عرضه و تقاضاست، به‌درستی عمل کند.

به گزارش می‌متالز، اردشیر سعدمحمدی با بیان اینکه بورس‌های کالایی برای بقای تولیدکننده، مصرف کننده و سرمایه گذار ضروری هستند، اظهارداشت: تحولات قیمت و میزان عرضه و تقاضای کالا‌های مهم و استراتژیک در دنیا همواره از مهمترین و پرطرفدارترین اخبار روز دنیا به شمار می‌روند و این موضوع به شکل مستقیم، اهمیت بالای بورس‌های کالایی را در دنیا به نمایش می‌گذارد.

وی گفت: عمده کالا‌های مهم از جمله نفت، طلا، مس، فولاد، کنسانتره، گندم به اشکال مختلف در بورس‌های کالایی دنیا معامله و مخابره اطلاعات از بازار این کالا‌ها به واسطه شفافیت بورس‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات افزود: علاوه بر این، وجود تضامین و قوانین مدرن در جریان معاملات باعث شده است بورس‌های کالایی از اهمیت ویژه‌ای برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان انواع کالا‌ها و حتی سرمایه گذاران بازار کالا برخوردار باشد؛ تا جایی که عنوان می‌شود وجود بورس‌های کالا برای بقای تولید کنندگان، مصرف کنندگان و سرمایه گذاران بازار کالا ضروری است.

سعدمحمدی تصریح کرد: در ارتباط با عرضه فولاد در بورس کالا، باید اجازه داد قیمت براساس عرضه و تقاضا شکل بگیرد. این مهم نه تنها در بازار فولاد، بلکه در بازار بالادست فولاد هم باید شکل بگیرد، چرا که مهم‌ترین کارکرد بورس کالا که کشف قیمت براساس عرضه و تقاضاست، به‌درستی عمل کند.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده