تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۰۵
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۹۸۴۸۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیر وزارت صنعت اعلام کرد:

ادعای تولید ۱.۶ میلیون خودرو و عرضه ۹ محصول جدید توسط ایران خودرو و سایپا

‌می‌متالز - مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت، مدعی ثبت رکورد تولید بیش از ۱.۶ میلیون خودرو توسط ایران خودرو و سایپا و عرضه ۹ محصول جدید در سال جاری شد.

به گزارش می‌متالز، عبدالله توکلی لاهیجانی با اشاره به اینکه افزایش تولید خودرو و اجرای گام دوم طرح تحول، منجر به اصلاح قیمت‌ها خواهد شد اعلام کرد: پس از چهار سال متوالی با تولید سالانه ۸۰۰ هزار دستگاه و انباشت قسمتی از خودرو‌های ناقص در پارکینگ‌ها، تولید سال گذشته محصولات ایران خودرو و سایپا با رشد ۳۹ درصدی به بیش از ۱.۳ میلیون هزار دستگاه رسید. سال جاری هم رکورد تولید شکسته و به ۱.۶ میلیون هزار خودرو خواهد رسید.

وی ادامه داد: گام دوم طرح تحول بر توسعه محصولات بومی باکیفیت بر اساس پلتفرم‌های جدید و عرضه ۹ محصول جدید متمرکز است. به همین دلیل علاوه بر همراه با ازسرگیری واردات و عرضه در سامانه یکپارچه خودرو، پیش‌بینی می‌شود بازار خودرو به سمت رقابتی شدن پیش رود. افزایش عرضه و واقعی شدن قیمت‌ها از طریق رشد قیمت کارخانه، سبب حذف تقاضای کاذب و حذف زیان خودروسازان خواهد شد.

توکلی لاهیجانی افزود: در گام دوم که بسیار مهم‌تر است و هر بار صنعت خودرو در همین گام متوقف مانده باید به ریشه اصلی ناکارآمدی پرداخت که عدم توجه به حلقه طراحی و توسعه محصولات بومی است؛ بنابراین گام دوم تلاش برای دانش بنیان شدن این صنعت از طریق توسعه بن سازه (پلتفرم‌های) بومی و توسعه محصولات با نشان ملی است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده