تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۰
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۳۰۰۱۲۳
سرویس خبر : سیم و کابل

قطعی‌های مکرر برق در رفسنجان به دلیل سرقت سیم‌ها/ تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار راه حل این مشکل است

‌می‌متالز - شهرستان رفسنجان رتبه اول سرقت سیم و کابل برق را در استان کرمان دارد و این قطعی‌های مکرر و کلافگی مردم در اثر قطعی برق، می‌طلبد که هرچه سریع‌تر پروژه تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار اجرا شود.

به گزارش می‌متالز، این شهرستان در حوزه سرقت سیم برق بعد از مرکز استان، رتبه یک را دارد، همواره در مناطق مختلف شهرستان شاهد قطعی‌های مکرر برق هستیم و زمانی که پیگیری می‌کنیم متوجه سرقت سیم‌ها می‌شویم به‌طوری‌که در یک منطقه طی یک روز چند بار سیم‌ها به سرقت رفتند و اداره برق از این موضوع به تنگ آمده است.

سیم‌های برق که بیت‌المال هستند، توسط سارقان چیده شده و به مالخر‌ها سپرده می‌شوند و هر از گاهی اخباری از سوی نیروی انتظامی منتشر می‌شود که محموله چندتُنی سیم‌های سرقتی از سارقان کشف شده است.

به گفته کارشناسان امور برق تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار می‌تواند از سرقت‌ها و به‌دنبال آن قطعی‌های مکرر جلوگیری کند. اما این پروژه در مناطقی از رفسنجان اجرا شده و هزینه‌ای که باید برای ادامه تبدیل سیم به کابل صرف شود متأسفانه صرف جایگزین کردن سیم‌های مسی می‌شود و عملا پروژه تعویض سیم عقب می‌ماند.

نیاز ۲۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای تعویض سیم به کابل

مجتمع مس سرچشمه رفسنجان یک ظرفیت بسیار بزرگ برای این شهرستان به‌شمار می‌رود که می‌توانست گره‌های زیادی از شهرستان باز کند، اما متأسفانه در انجام مسؤولیت‌های اجتماعی چندان پررنگ نیست تا جایی که مسوولان امور برق شهرستان حاضر شدند حتی به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات این مجتمع استفاده کنند تا پروژه تغییر سیم به کابل را اجرا کنند.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان، سرقت سیم‌های برق در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش زیادی داشته و این یعنی افزایش قطعی‌ها و افزایش اختلال در امور زندگی شهروندان و روستانشینان.

با توجه به نزدیک شدن به تابستان و گرمای هوا قطعی برق می‌تواند بیش از پیش در زندگی و کسب‌وکار‌ها اختلال ایجاد کند و این بدین معناست که باید هرچه سریع‌تر نیاز اساسی شهرستان در حوزه برق یعنی تبدیل سیم به کابل خودنگهدار اجرا شود و مجتمع مس در این راستا نقش‌آفرین باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده