تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۰۰۳۳۶
یک مقام وزارت راه و شهرسازی:

مشکل طولانی بودن فرآیند ترخیص کالا در بنادر آبادان بررسی می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی گفت: بنادر خوزستان از نظر سخت‌افزاری مهیا هستند، اما برای رونق بیشتر در حوزه نرم افزاری و هماهنگی با سایر دستگاه‌های دولتی، پیگیری‌های بیشتری باید انجام شود.

به گزارش می‌متالز، حسین مذنب امروز ۶ اردیبهشت ماه در بازدید از بنادر سه گانه آبادان اظهار کرد: هدف بازدید از خوزستان و بنادر این استان رفع مشکلات و نواقص این بنادر پیش از سفر هیات دولت و رئیس جمهور به استان خوزستان است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بنادر خوزستان از نظر سخت افزاری مهیا هستند و تلاش زیادی در زمینه عمران آن‌ها انجام شده است، اما برای رونق بیشتر در خصوص حوزه نرم افزاری و هماهنگی با سایر دستگاه‌های دولتی، پیگیری‌های بیشتری باید انجام شود.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با توجه به گستردگی حوزه فعالیت خود به ویژه در استان‌های جنوبی و خوزستان و در بنادر تجاری از جمله بندر امام خمینی (ره) و دیگر بنادر این استان، طرح‌های مختلفی در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی آماده بهره‌برداری دارد که در روز‌های آینده و با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری خواهند رسید.

مذنب عنوان کرد: با توجه به طولانی بودن فرآیند ترخیص کالا در بنادر آبادان و مشکلات پیرامون آن، قرار است یک گزارش گردش کار برای مشخص شدن نوع کالای زمانبر ارائه و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه با محوریت نهاد ریاست جمهوری در سفر‌های استانی دعوت شوند تا فرآیند ترخیص کالا کوتاه‌تر شود.

وی افزود: دولت سیزدهم، وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی، بنادر کوچک را به عنوان فرصتی برای ایجاد تحول و رونق در معیشت و اقتصاد هموطنان مجاور این بنادر می‌دانند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده