تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۳
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۰۰۴۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر اقتصاد در بندر آبادان

قانون تعیین کننده ساز و کار گمرک در ترخیص کالا

‌می‌متالز - وزیر اقتصاد در آبادان: دستگاه‌های دخیل در صدور مجوز ترخیص کالا در گمرکات کشور به قانون تمکین کنند.

به گزارش می‌متالز، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در بازدید از بندر آبادان گفت: دستگاه‌های صادر کننده مجوز ترخیص کالا در گمرکات کشور به قانون تمکین کنند و طبق مصوبه هیئت مقررات زدایی، فقط هفت روز مهلت دارند که اعلام نتیجه کنند و گمرک پس از اعلام نتیجه آن‌ها، در کمتر از ۴۸ ساعت رویه‌های تعیین شده خود را انجام خواهد داد که خواب کالا در گمرکات به حداقل ممکن برسد.

وی تاخیر در ارائه مجوز‌های لازم کالا‌ها، چه از سوی استاندارد و چه از سوی سازمان غذا و دارو و یا سایر دستگاه‌های متولی را سبب تاخیر در ترخیص کالا دانست و تاکید کرد: معطلی تجار و بازرگانان در دریافت اینگونه مجوز‌ها در بسیاری موارد سبب تاخیر و کندی در ترخیص کالا شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: در سفر سال گذشته پیگیر ساماندهی مساله سفر‌های لنج داران و واردات کالا‌های آن‌ها بودیم که در قالب ستاد مبارزه با قاچاق کالا، بخشنامه خوبی برای این گونه فعالیت‌ها صادر شده است.

تعداد بازدید : 2


رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران هم در بازدید از بندر آبادان خاطر نشان کرد: علت تاخیر در ترخیص کالا در بسیاری موارد به اخذ مجوز از سازمان‌های غذا و دارو، دامپزشکی استاندارد و گاهی نیز نوبت ترخیص مربوط می‌شود.

محمد رضوانی فر افزود: مسوولان گمرک و وزارت اقتصاد از ابتدای فروردین با مکاتباتی بر مبنای بهره گیری از دستگاه‌های مختلف تلاش دارند فهرست مشمولان کاهش عوارض گمرکی را ابلاغ و این دسته از کالا‌ها را تعیین تکلیف و ترخیص کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده