تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۵۷
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۳۰۲۷۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۶۰ مصوبه برای حمایت از تولید در قزوین اجرا شد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: ۳۶۰ مصوبه طی یک سال گذشته در کارگروه‌های مرتبط با بخش صنعت به منظور حمایت از تولید در استان اجرا شد.

به گزارش می‌متالز، عزیزالله افضلی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: کارگروه‌های مرتبط با بخش تولید در استان قزوین در این مدت ۴۶۳ مصوبه داشت که از این میزان ۳۶۰ مصوبه اجرا و همچنین ۱۰۳ مصوبه نیز در دست بررسی و اجرا قرار دارد.

وی اظهار کرد: تمرکز مصوبات کارگروه‌های مرتبط با بخش تولید در استان قزوین تلاش برای حفظ و تقویت تولید و پیشگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و تامین منابع مالی مورد نیاز صنایع در قالب سرمایه در گردش از طریق تسهیلات و همچنین استمهال بدهی آن‌ها به بانک هاست.

این مسوول یادآور شد: سال گذشته با حمایت‌های انجام شده ۵۷ واحد راکد تولیدی در استان قزوین به چرخه تولید بازگشت که آورده مالی آن‌ها ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان با اشتغال هزار و ۶۰۵ نفر بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: واحد‌های تولیدی راکد در سالیان قبل به دلیل نبود مواد اولیه، فرسودگی ماشین آلات و تکنولوژی، بدهی به بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان و فقدان بازار و یا اختلافات بین شرکا تعطیل شده بودند.

استان قزوین دارای بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده