تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۳۰۳۳۸۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

۳۴ تومان سود در پایان مجمع «فرود» تقسیم شد

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد شاهرود با حضور ۸۰ درصدی صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آن‌ها برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد شاهرود با حضور ۸۰ درصدی صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آن‌ها در روز جاری برگزار شد مهمترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:

_ با توجه به نظر سهامداران مقرر شد تا شرکت خط کلاف مفتول‌های فولادی را نزدیک به کارخانه نورد میلگرد خود احداث کند و به ایجاد خط تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال اقدام نماید و در نهایت گواهی تولید ۲۰۰ هزار تن محصول کلاف و ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی از اداره صنایع و معادن سمنان اخذ شد.

_ سال گذشته ۱۱۸ هزار تن میلگرد تولید شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است.

_ فاز ۲ واحد ریخته گری در سال ۹۷ نصب شد و در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.

_ بخش نورد به منظور جلوگیری از استهلاک تیغه‌های قیچی که پیش از بستر خنک کننده قرار داشت اقدام به افزایش طول بستر خنک کننده به میزان ۱۲ متر. کرد همچنین ساخت و نصب تجهیزات که قسمت عمده آن در داخل شرکت انجام میشود صورت گرفت و وارد مدار شدند تا شرکت از مزایای آن منتفع شود.

_ تولید کلاف منجر به باز شدن بازار صادراتی میشود که ۲۷۰ میلیارد تومان آن از محل افزایش سرمایه تامین مالی شده است و امیدواریم تا دو سال آینده به بهره برداری برسد کلنگ زنی زمین انجام شده است.

_ در فاز یک فولاد شاهرود بخش زیادی از ماشین آلات را وارد کردیم، اما در فاز‌های بعدی با مهندسی معکوس و با استفاده از indov امکانات داخل شرکت در زمان قطعی برق سعی کردیم بو میسازی ماشین آلات را انجام دهیم. شرکت بدهی قطعی به اداره امور مالیاتی ندارد.

_ حدود ۸۰ درصد گاز در بخش نورد مصرف می. شود قیمت گاز براساس نورد محاسبه میشود که به این موضوع اعتراض کردیم بر همین اساس یک ایستگاه اندازه گیری برای نورد ایجاد کردیم و قیمت هر متر مکعب گاز بخش نورد ۵۰۰ تومان شد. قیمت گاز مصرفی بخش ذوب با افزایش قیمت ۱۷۰۰ تومان محاسبه میشود.

_ به طور معمول روزانه ۴۰۰ تن تولید نورد. داریم متاسفانه وزارت صمت هر هفته یک مسئله برای ما ایجاد میکند؛ اما اگر طبق روال پیش برویم روزانه ۶۰ الی ۷۰ تن، بیشتر کسری تولید. نداریم میزان موجودی میلگرد نورد بیش از ۱۰ الی ۱۲ تن نخواهد بود.

_ در خصوص برنامه قطعی برق در تابستان گفته شد نام‌های در ۲۲ اردیبهشت ماه به شرکت‌ها زده شد. از ۱۵ خردادماه محدودیت‌ها اعلام شده است ۵ هزار ساعت محدودیت برق در واحد نورد داریم که تعمیرات اساسی را در این زمان قرار میدهیم، اما تاثیر خود را در تولید خواهد گذاشت.

_ از ۲۲ میلیارد مطالبات ۵ میلیارد آن واریز شده است.

_ در خصوص عدم صادرات میلگرد گفته شد تبدیل دلار آن در سامانه مبادلات موجب عدم صرفه اقتصادی میشود. از همین رو فروش در بورس کالا بهتر است و همزمان پول خود را دریافت میکنیم.

_ درخصوص افزایش سرمایه گفته شد طرح توسعه خط کلاف را در دست داریم که افزایش سرمایه آن انجام، اما هنوز تعیین تکلیف نشده است؛ لذا افزایش سرمایه جدیدی در دستور کار نداریم.

در پایان مجمع به ازای هر سهم ۳۴ تومان سود نقدی تقسیم شد.

منبع: چیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده