تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۸
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۳۰۳۷۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش نقش آفرینی گل گهر در بخش معدن/ از سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه تا ورود به حوزه‌های جدید معدنی

‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با سرمایه گذاری‌های دقیق و کارشناسی شده می‌تواند سهم خود در توسعه بخش معدن را افزایش دهد و استقبال از نماد «کگل» در بازار سرمایه را بیشتر کند. البته این سرمایه گذاری‌ها تنها در حوزه تولید در زنجیره ارزش فولاد نیست بلکه امروز گل گهر پا را از این حوزه فراتر گذاشته است که حاکی از توانمندی‌های این مجموعه و همچنین نتیجه سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه است.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در راستای دستیابی به سهم بیشتر در بازار‌های داخلی و صادراتی، برنامه‌های توسعه‌ای متفاوتی را در بخش‌های مختلف در دستور کار دارد. این برنامه‌ها با سرمایه گذاری این مجموعه به توسعه هرچه بیشتر بخش معدن و صنایع معدنی منجر می‌شود.

این مجموعه بزرگترین تولیدکننده مواد اولیه در زنجیره ارزش فولاد است و سهمی بیش از ۳۰ درصد در این حوزه دارد. البته مجموعه معدنی و صنعتی گل گهر در تلاش است تا این سهم را بیش از پیش افزایش دهد. در حال حاضر این مجموعه با ظرفیت تولید بیش از ۱۵ میلیون تن کنسانتره و بیش از ۱۰ میلیون تن گندله بزرگترین تولید کننده کشور است و با اجرای پروژه‌های توسعه و بهینه سازی خطوط شرکت، در افق چشم انداز، مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بیش ۳۰ میلیون تن خواهد رسید.

برای دستیابی به این عدد و همچنین تحقق شعار سال به سراغ سرمایه گذاری‌های جدید رفته است که شاید تمامی آن‌ها تنها به زنجیره ارزش فولاد ختم نشود.

یکی از حوزه‌های مهم که گل گهر به سراغ سرمایه گذاری در آن رفته در بحث توسعه دانش و تکنولوژی است. به عنوان مثال برگزاری رویداد کافه دانش گل گهر در حوزه گندله سازی که به همت معاونت سرمایه گذاری این مجموعه برگزار شد می‌تواند گامی مهم در راستای افزایش کیفیت هرچه بیشتر این محصول باشد. تولید گندله با کیفیت علاوه بر آنکه منجر به تولید محصولی با کیفیت در حلقه‌های بعدی می‌شود، می‌تواند در افزایش قدرت رقابتی در بازار‌های صادراتی نیز نقش آفرین باشد.

درواقع شرکت معدنی و صنعتی گل گهر امروز می‌داند برای افزایش سهم خود در بازار‌های های داخلی و صادراتی باید به سراغ سرمایه‌گذاری بیش از پیش در حوزه تحقیق و توسعه برود. البته عملکرد این مجموعه در سال گذشته نشان می‌دهد مجموعه مدیریتی در گل گهر این موضوع را به خوبی درک کرده و در اقدامات اجرایی قرار داده که می‌توان نتایج آن را در بخش تولید دید.

اما بخشی دیگر از سرمایه گذاری‌های این مجموعه همانطور که اشاره شد به حوزه‌های خارج از زنجیره ارزش فولاد باز می‌گردد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با حضور در کنسرسیوم معدن مس جانجا، ورود به این حوزه را هم آغاز کرده تا با سرمایه گذاری در این پروژه علاوه بر گسترش حضور خود در سطح کشور، به سراغ حوزه‌های جدید معدنی نیز رفته تا توانمندی‌های خود را افزایش دهد.

حضور گل گهر در این پروژه نشان می‌دهد برنامه ریزی‌های این مجموعه در حوزه سرمایه گذاری با نگاه دقیق و کارشناسی بوده و با توجه به تغییرات بازار‌های جهانی و رصد آن‌ها صورت می‌گیرد. با توجه به سرمایه گذاری‌های این مجموعه در طرح‌های توسعه تولیدی و همچنین در حوزه زیرساخت و محیط زیست می‌توان انتظار داشت که ۱۴۰۲ سال خوبی برای گل گهر و همچنین نماد «کگل» خواهد بود.

منبع: تیتر ۲۰

عناوین برگزیده