تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۴۴
بازدید: ۳۶۳
کد خبر: ۳۰۴۳۳۱
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت:

شرکت چدن سازان افتخاری برای کشور است

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در چهارمین همایش تخصصی غلتک و نورد بیان کرد: امروز توسعه و افزایش نوآوری در مجموعه چدن سازان به صرفه جویی ارزی منجر شده است.

به گزارش می‌متالز، سیف الله امیری مدیرکل دفتر صنایع فلزی وزارت صمت در چهارمین همایش تخصصی غلتک و نورد در گفتگو با «می متالز» اظهار کرد: شرکت چدن سازان با تولیدات و نوآوری‌هایی که در کشور انجام داده است، یک افتخار برای کشور است. در گذشته تمامی ۸۴ شرکت حاضر قطعات خود را به صورت وارداتی تامین می‌کردند. با نوآوری‌هایی که فعالان این بخش انجام داده اند، نه تنها صرفه جویی ارزی رخ داده بلکه با تولیدات خود، تولید در کارخانه‌های دیگر را هم تسهیل بخشیده اند.

وی ادامه داد: بنده چندین بار از این کارخانه بازدید داشتم و در هر بازدید تولیدات و نوآوری‌های جدید را شاهد هستیم.

امیری بیان کرد: تا چند سال قبل حمایت از تولید داخل کمتر به گوش می‌رسید، اما در چند سال اخیر به نام حمایت از تولید داخل همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شود. البته شاید آن نمایشگاه بیشتر نمایشگاه «نداریم‌ها» بود و شرکت‌ها نیاز‌های خود را به نمایش گذاشته تا کارخانه‌های تولیدکننده آن نیازها، تامین کننده این موضوع باشند.

وی اضافه کرد: امروز هم برای واردات مواد اولیه و هم تسهیل صادرات کمک می‌کنیم و امیدوار هستیم بتوانیم روزی غیر از تولیداتی که در کشور را نداریم، مانند غلتک سازان در کشور تامین کنیم.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در پایان اظهار کرد: زنجیره هر کالایی در کشور تکمیل باشد هم سود بیشتری به همراه دارد و هم مصرف کننده می‌داند قطعه مورد نیاز خود را از کجا تامین کند.

گفتگو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده