تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۰۴۴۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

ادامه روند نزولی قیمت میلگرد فولادی چین

‌می‌متالز - با توجه به خبر‌های منتشر شده، بازار فولاد در چین با مشکلات کلان مواجه است و قیمت میلگرد فولادی همچنان در معرض خطرات روند نزولی می‌باشد.

به گزارش می‌متالز، معاملات آتی میلگرد فولادی چین در روز جمعه (۲۶ می) به ۳،۴۳۲ یوان در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت میلگرد فولادی چین در بازار معاملات آتی در روز جمعه (۲۶ می) حدود ۲.۵۳ درصد نسبت به روز قبل کاهش یافت. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت میلگرد فولادی در بازار اسپات چین نیز در روز جمعه (۲۶ می) در بسیاری از مناطق این کشور کاهش یافت و جو بازار نزولی بود.

فعالان بازار در روز جمعه (۲۶ می) اعلام کردند برخی از کارخانه‌های فولادی مستقر در چین پس از افزایش حاشیه سود، کوره‌های بلند را مجدداً راه اندازی کردند. این در حالی است که برخی از کارخانه‌های فولادی مبتنی بر کوره الکتریکی مستقر در چین تولید را کمی افزایش دادند تا کمبود میلگرد فولادی با مشخصات خاص را جبران کنند.

به نقل از چندین منبع خبری، بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از خریداران پس از کاهش شدید قیمت میلگرد فولادی در بازار اسپات چین مجدداً این محصول را در انبار خود ذخیره کردند.

در این میان معامله گران در روز جمعه (۲۶ می) گزارش دادند بازار کالا در چین با باد‌های مخالف کلان مواجه است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت کک در چین کاهش‌های متوالی زیادی را تجربه کرده است. همچنین باید توجه داشت که کارخانه‌های فولادی مبتنی بر کوره الکتریکی مستقر در چین ممکن است تولید را به دلیل تلفات مداوم کاهش دهند.

به نقل از برخی تاجران، تقاضا برای میلگرد فولادی چین در بخش پایین دستی همچنان ضعیف می‌باشد. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت میلگرد فولادی ممکن است همچنان به روند نزولی خود ادامه دهد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده