تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۵
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۳۰۵۴۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان گیلان مطرح کرد؛

هدف‌مان احیای معادن راکد گیلان است/ بخشی‌نگری موجب غیرفعال شدن فعالیت‌های معدنی می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گیلان اعلام کرد که یکی از هدف‌های مهم این اداره کل، احیای معادن راکد استان است.

به گزارش می‌متالز، «تیمور پورحیدری» مدیرکل صمت استان گیلان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: یکی از هدف‌های مهم‌مان در سال‌جاری، احیای معادن راکد استان است و معتقدیم قطعاً احیای این معادن به اقتصاد کشور و کاهش هزینه‌های عمرانی کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بخشی‌نگری موجب غیرفعال شدن فعالیت‌های معدنی و در نتیجه افزایش هزینه‌های عمرانی استان می‌شود، افزود: چنانچه دستگاهی صرفاً به ضوابط و دستورالعمل‌های داخلی خود تاکید کنند و تبعات اقتصادی و اجتماعی را در نظر نگیرند، معادن غیرفعال خواهند شد.

مدیرکل صمت استان گیلان با بیان اینکه در سال گذشته شرایط مناسبی برای درخواست‌های اکتشافی وجود نداشت، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸۰ درخواست پروانه اکتشاف داشته‌ایم که تنها موفق به صدور دو فقره پروانه اکتشاف شده‌ایم که این آمار در سال قبل آن صفر بوده است.

پورحیدری با بیان اینکه هیچ معدنی برای مالکیت واگذار نشده و صرفاً برای بهره‌برداری از ذخایر معدنی مجوز آن صادر می‌شود، گفت: حق مالکیتی وجود ندارد و معادنی که ظرفیت مواد و ذخایر معدنی در آن‌ها وجود ندارد، بر اساس ماده ۲۰ قانون معادن از دستور کارخارج شده و به منابع طبیعی عودت خواهند شد.

گفتنی است گیلان دارای ۴۷ معدن فعال دارای پروانه بهره‌برداری است و سایر برداشت‌های معدنی و مصالح معدنی در قالب مجوز‌های برداشت معدنی به‌صورت محدود با توجه به اقلیم طبیعی استان انجام می‌گیرد. همچنین این استان دارای معادن میکا، زغال سنگ، پلی متال، مس و سایر مصالح معدنی… است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده