تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۹
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۳۰۶۱۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون اداره کل صمت خراسان تأکید کرد؛

لزوم ایجاد واحد‌های سبز در بخش معدن خراسان جنوبی

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت خراسان جنوبی گفت: برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از آلودگی‌های معدنی باید به سمت ایجاد واحد‌های سبز برویم.

به گزارش می‌متالز، حجت ایمان طلب بعد از ظهر یکشنبه در سمینار معدن، محیط زیست، توسعه پایدار که در هتل سپهر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۷۶۰ معدن با مساحتی حدود هزار و ۳۴۳ کیلومتر وجود دارد.

وی با بیان اینکه عرصه‌های معدنی استان کمتر از یک درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: فعالیت‌های معدنی آلودگی‌های مختلفی از جمله آلودگی هوا، صدا، رادیو اکتیو و معدنکاری را در پی دارند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این آلودگی‌ها باید به سوی ایجاد واحد‌های سبز رفته که این امر جز با رعایت ضوابط محیط زیست عملی نمی‌شود.

ایمان طلب با بیان اینکه آب یکی از زیرساخت‌های الزامی برای فعالیت در بخش معدن است، یادآور شد: واحد‌های معدنی با مدیریت مصرف آب و فراهم شدن زمینه استفاده از پساب برای این واحد‌ها می‌توانند با وجود این زیرساخت مهم به فعالیت بپردازند که در این راستا بخش دولتی و خصوصی با نگاه به آینده باید آن را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه معدن نقش اساسی به ویژه در اقتصاد غیرنفتی دارد، خاطر نشان کرد: در فعالیت‌های معدنی، برآورده نمودن نیاز نسل کنونی بدون از بین بردن ظرفیت‌ها معدنی و نگهداشت آن برای برآورده نیاز نسل‌های بعدی از جمله راه‌های توسعه پایدار محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده