تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۵۹
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۰۶۳۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط مدیرعامل و نماینده ارزش گذار:

"کتوسعه" معرفی شد/ برنامه تجدید ارزیابی، پیش بینی میزان فروش و ارزش سهم

‌می‌متالز - مدیرعامل و نماینده ارزش گذار توسعه صنایع و معادن کوثر با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی، پیش بینی میزان فروش و ارزش سهم خبر دادند.

به گزارش می‌متالز، جلسه معارفه شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور حمیدرضا جعفری معاون اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر به عنوان نماینده سهامدار عمده، علی سلگی مدیر عامل شرکت، محمد محمدی نماینده ارزش گذار از تامین سرمایه امید برگزار شد تا این شرکت ۱۰۷ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه سهام در آینده نزدیک شود.

تاریخچه و معرفی شرکت

بر اساس این گزارش، علی سلگی مدیر عامل توسعه صنایع و معادن کوثر با اشاره به تاریخچه شرکت گفت: سرمایه گذاری توسعه معادن کوثر ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۶ با نام شرکت موزاییک سازی میثاق تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و به موجب مصوبه مجمع فوق العاده دوم شهریور سال ۷۲، نام شرکت به میثاق تغییر یافت. طبق صورتجلسه مجمع ۲۷ بهمن سال ۸۰ نام شرکت به سرمایه‌گذاری توسعه و صنایع و معادن کوثر تغییر یافت و کلیه فعالیت‌های گروه معادن سنگ‌های ساختمانی شامل بهره برداری از معادن شهرستان‌های قروه، خرم آباد و ازنا از اول مهر سال ۸۱ در قالب این شرکت متمرکز شد.

وی افزود: سرمایه شرکت با ۱۸۳ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده که طی ۶ مرحله افزایش سرمایه به ۱۰۷ میلیارد تومان رسیده است. ۹۴.۷ درصد سهام به سازمان اقتصادی کوثر و ۵ درصد به موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر تعلق دارد. در چشم انداز شرکت حضور در میان ۱۵ شرکت برتر حوزه معدن از لحاظ سودآوری دیده شده است. سودآوری پایدار و جلوگیری از خام فروشی، ورود به بازار‌های جهانی و استفاده از فناوری‌های روز از ماموریت‌ها است.

بهره برداری از دو پروژه طی سال جاری

این مقام مسوول ادامه داد: تحقیق و توسعه فناورانه، حمایت از توسعه منابع در دسترس معدنی، حمایت از توسعه زنجیره ارزش صنعت و توسعه فعالیت‌های معدنی از مهمترین فعالیت‌های حوزه کسب و کار شرکت است. طی سال جاری دو پروژه در دست احداث شامل کارخانه پودر میکرونیزه در لرستان و تولید مس کاتد در اردبیل با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.

برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی

سلگی از برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها طی سال جاری خبر داد و افزایش باطله‌برداری، نظارت بر استخراج بهینه و کنترل و صیانت در تولیدات معادن بویژه در حوزه معادن سنگ مرمر را از مهمترین فعالیت‌های این مجموعه برشمرد. دو معدن سنگ مرمر باباشوراب و قصلان در یونسکو به عنوان گرانبهاترین سنگ‌های جهان ثبت شده است.

مهم‌ترین برنامه‌ها و راهبرد‌ها

به گفته وی، ظرفیت فنی "کتوسعه" از اولین مراحل اکتشاف تا پایان گواهی کشف امکان پیشروی دارد که در شرایط فعلی ۴۲ محدوده به شرکت پیشنهاد شده است. تدوین برنامه‌های مدونی برای کسب درآمد پایدار از جمله احداث کارخانه فرآوری پودر میکرویونیره در ازنا، ورود به بازار‌های جهانی و صادرات، ورود به مزایده‌های بین‌المللی، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در شمار مهم‌ترین برنامه‌ها و راهبرد‌ها محسوب می‌شود.

مقاصد صادراتی

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر در خصوص مقاصد صادراتی محصولات عنوان کرد: محصولات به چهار کشور ایتالیا، هند، ترکیه و چین صادر می‌شود که ایتالیا و چین اصلی‌ترین مقاصد هستند. صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس از جمله اهداف و برنامه‌های آتی است.

میزان درآمد‌های عملیاتی و سود

سلگی درخصوص میزان درآمد‌های عملیاتی و سود توضیح داد: میزان سود خالص در سال مالی منتهی به آذر ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰.۵ میلیارد تومان بود که با رشد ۳۰۰ درصدی در سال مالی ۱۴۰۱ به ۱۱۸.۸ میلیارد تومان رسید. همچنین درآمد‌ها از ۱۰۹.۲ به ۱۷۴.۳ میلیارد تومان در این دوره افزایش یافته است.

ورود به مولدسازی دارایی‌ها

وی درخصوص ورود در بحث مولدسازی دارایی‌ها گفت: املاک بلا استفاده از جمله ۹ واحد آپارتمان در دهکده المپیک در دستور کار قرار گرفت و مولد شد. در بخش ماشین آلات سبک و سنگین، جایگزینی ماشین آلات فرسوده با نو پس از عرضه اولیه در دستور کار است. مجوز معدن غیر قابل استفاده پوکه احمدآباد در قروه هم اخذ شد و پس از مزایده به فروش رفت.

پیش بینی میزان فروش و ارزش سهم طی سال جاری و سه سال آینده

محمد محمدی نماینده ارزش گذار از تامین سرمایه دماوند هم پیش بینی فروش شرکت در سال جاری و سه سال آینده را به ترتیب بالغ بر ۳۶۵، ۵۳۰، ۷۳۰ میلیارد و ۱.۱۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طبق برآورد‌ها برای سال جاری و سه سال آینده به ترتیب ۱۵۰، ۲۴۰، ۳۸۰ و ۶۰۵ میلیارد تومان سود دیده شده است.

وی افزود: بر اساس الگو‌های ارزش یابی در روش تنزیل جریان‌های نقدی آزاد سهام، تنزیل سود‌های تقسیمی، قیمت به سود هر سهم فصلی و روش خالص ارزش دارایی‌ها ارزش هر سهم به ترتیب ۱۷۳۷۷، ۱۵۲۷۰، ۱۴۲۶۴ و ۴۹۹۱۸ ریال و در نتیجه ارزش کل شرکت و هر سهم ۲.۵۹ هزار میلیارد تومان و ۲۴۲۰ تومان در نظر گرفته شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده