تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۴۶
بازدید: ۶
کد خبر: ۳۴۹۳۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حوزه معادن سنگ نیاز به جهش تولید با مشارکت مردم دارد

حوزه معادن سنگ نیاز به جهش تولید با مشارکت مردم دارد
‌می‌متالز - عضو دفتر حفظ‌ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اگر ما بتوانیم سنگ‌ها را به‌صورت خام صادر نکنیم ارزش افزوده پیدا می‌کند و حتماً برای کشور می‌تواند یک تولید همراه با ثروت بالایی داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، مهدی فضائلی، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: اگرچه بحث معدن در کشور یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار مستعدی برای کار است، اما متاسفانه بسیاری از این ظرفیت‌ها بلا استفاده و معطل مانده است.

فضائلی با اشاره به آنکه چندین بار مقام رهبری در دیدار‌های مختلف به حوزه معدن اشاره کردند، گفت: ایشان فرمودند، این حوزه می‌تواند برای کشور تولید ثروت و اشتغال کند.

وی ادامه داد: به هر حال این موانع بر سر راه بوده است که ظرفیت‌های بسیار عظیمی در همه بخش‌های معدنی کشور آن طور که باید و شاید مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها می‌تواند ظرفیت‌هایی که در حوزه سنگ وجود دارد را بهتر به مسوولان و مردم معرفی و بستری را برای توجه بیشتر سرمایه‌گذاری فراهم کند.

فضائلی تاکیدکرد: به خصوص با توجه به شعار سال که سال جهش تولید و مشارکت مردم است از جمله حوزه‌هایی است که می‌توانیم تجربه کنیم و شاهد این جهش تولید در حوزه معدن باشیم.

وی یادآور شد: با ادامه شعار سال که بحث مشارکت مردم است باید بخش‌های مختلف مشارکت مردم را تسهیل کنیم.

فضائلی باتشکر از تلاش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد به‌خاطر برپایی نمایشگاه‌های موفق، خاطرنشان کرد: حوزه سنگ نیز جزء حوزه‌هایی است که در دنیا سرمایه‌گذاری زیادی روی آن شده است و ما هم خوشبختانه در کشور از ظرفیت‌های خیلی خوبی برخورداریم که اگر انواع سنگ‌هایی که در حوزه ساختمان، سنگ‌های تزیینی و... وجود دارد فناوری‌های لازم روی آن انجام شود و سپس مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، می‌تواند بسیار ارزآور باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده