تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۳۴
کد خبر: ۳۴۹۴۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سند بخش معدن ۱۷ راهبرد اصلی دارد

سند بخش معدن ۱۷ راهبرد اصلی دارد
‌می‌متالز - مدیرکل برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور گفت: سند بخش معدن ۱۷ راهبرد اصلی دارد.

به گزارش می‌متالز، جدیدی افزود: سند راهبردی بخش معدن کشور با همکاری معاونت معدنی وزارت صمت، سازمان ایمیدرو و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در حال تدوین است و ۱۷ راهبرد اصلی دارد.

وی افزود: اکتشاف، استخراج، بهره‌برداری، سرمایه‌گذاری، هوشمندسازی معادن و تحول دیجیتال برخی از راهبرد‌های این سند است.

مدیرکل برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور درباره ویژگی شایان توجه این سند گفت: کار از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز شده و برای تدوین آن از ظرفیت‌های نخبگان دانشگاهی و بخش خصوصی بهره گرفته می‌شود.

رضا جدید‌ی افزود: این سند با شناسایی آسیب‌ها وتنگنا‌های بخش معدن به صورت کاملا اجرایی وعملی قادر خواهد بود مشکلات این بخش را به حداقل برساند.

وی در ادامه این سند را کاملا سندی اجرایی دانست که تشریفات اسناد برنامه را نداشته و کاملا مشخص می‌کند که چه اقدامات حیاتی در بخش‌های مختلف نیاز است که اجرا شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور همچنین ابراز امیدواری کرد: با تدوین این سند هر اقدامی از این پس ذیل راهبرد‌های این سند انجام و پایش می‌شود.

جدیدی گفت: این سند با پشتوانه علمی و کارشناسی که دارد کاملا قابل اجراست و بدون شک پیشرفت بخش معدن در همه بخش‌ها از نتایج تدوین آن خواهد بود.

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده