تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۳۰۸۱۱۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر بازرگانی شرکت زیسکو مطرح کرد:

شرکت فولاد زرند ایرانیان پیشرو در حمایت صنایع بزرگ از صنایع کوچک/ نگاه اشتغال‌زایی باید در روح صنایع بزرگ باشد

‌می‌متالز - دکتر محمدحسین نوریان مدیر بازرگانی شرکت فولاد زرند ایرانیان گفت: بستر همکاری در شرکت فولاد زرند ایرانیان در جهت هم‌افزایی پتانسیل‌های استان فراهم است و شرکت ما در زمینه حمایت صنایع بزرگ از صنایع پایین‌دستی استان پیشرو است.

به گزارش می‌متالز، دکتر امیرحسین نوریان مدیر بازرگانی شرکت فولاد زرند ایرانیان در دیدار رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان و تیم همراه اظهارکرد: نگاه اشتغال‌زایی در روح مدیران زیسکو نهفته است و این نگاه ارزشمند را می‌توان در احداث کارخانه لوله بلند شرکت فولاد زرند ایرانیان دید.

مدیر بازرگانی شرکت فولاد زرند ایرانیان ادامه داد: احداث کارخانه کوره بلند علی‌رغم همه سختی‌ها، سود کمتر آن نسبت به فولادی‌های دیگر و دردسر‌های عجیب‌وغریب آن تنها به دلیل اشتغال‌زایی انجام شد.

نوریان بیان کرد: تنها دو شرکت فولاد در ایران کارخانه کوره بلند دارند که یکی از آن‌ها ذوب‌ آهن اصفهان و دیگری شرکت فولاد زرند ایرانیان است و نگاه ما این بود که در منطقه‌ای مثل شهرستان زرند یک بنگاه اقتصادی زده شود تا نیروی بیشتری به کار مشغول شوند.

وی به حمایت عملی شرکت فولاد زرند ایرانیان از صنایع کوچک استان کرمان اشاره و تصریح کرد: من به‌عنوان مدیر بازرگانی زیسکو این نوید را می‌دهم که بستر همکاری شرکت در فولاد زرند ایرانیان در جهت هم‌افزایی پتانسیل‌های استان فراهم است و از همان ابتدای کار نیز تلاش کردیم تنها چیزی را از خارج از استان تأمین کنیم که در استان خودمان امکان تهیه آن وجود ندارد.

مدیر بازرگانی شرکت فولاد زرند ایرانیان ادامه داد: شرکت ما جهت حمایت از صنایع پایین‌دستی استان، قیمت و ریسک بالاتر و کیفیت پایین‌تر را به جان خریده است و می‌توان گفت که پیش‌قراول حمایت صنایع بزرگ از صنایع کوچک استان کرمان، شرکت فولاد زرند ایرانیان بوده است.

نوریان مطرح کرد: این بستر در شرکت فولاد زرند ایرانیان برای کمک به صنایع پایین‌دستی فراهم است و به‌صورت جدی هر اقدامی برای حمایت از آن‌ها لازم باشد را انجام می‌دهیم؛ ولی اینکه بخواهیم در عمل شرکت‌های بزرگ دیگر با ابعاد فولاد زرند ایرانیان را الزام کرد که این ضریب خطا را بپذیرید و یک شرکت بزرگ را با آن ابعاد درگیر تجربه و آزمون و خطای صنایع پایین‌دستی کرد توقع زیادی است.

وی تأکید کرد: صنایع پایین‌دستی ما باید خودشان را به خواسته‌های مجموعه‌های بزرگ نزدیک کنند؛ ولی تلاش چندانی در این زمینه نمی‌کنند و دنبال لقمه آماده هستند و موقعی هم دچار خطا می‌شوند می‌گویند توانمندی ما همین است.

مدیر بازگانی شرکت فولاد زرند ایرانیان تصریح کرد: حقیقت این است صنایع پایین‌دستی علی‌رغم پیگیری‌های صورت‌گرفته خودشان را به آن سرعت رشد شرکت‌های بزرگ نمی‌رسانند و همین مساله مانع رشد آن‌ها می‌شود.

نوریان عنوان کرد: ما در همه ابعاد به دنبال این مساله هستیم که استان کرمان در زمینه تقویت صنایع کوچک توانمند بشود؛ ولی این فرهنگ‌سازی از پایین‌به‌بالا باید صورت بگیرد و صنایع کوچک باید خودشان را به سطح موردنیاز شرکت‌های بزرگ برسانند.

دکتر جلالی مدیر واحد برنامه‌ریزی بازرگانی زیسکو نیز اظهار کرد: شرکت فولاد زرند ایرانیان به عنوان یک شرکت خصوصی در پیاده سازی مصوبات دولتی پیش قراول شد و جزیره‌ای عمل کردن ایرادی بود که در ابتدای کار مطرح شد.

مدیر واحد برنامه ریزی بازرگانی زیسکو افزود: در کمیسیون‌هایی که با کارگروه‌های مختلف انجام شد به این نتیجه رسیدیم که ما نیاز به یک شورای هماهنگی داریم که از این حرکت‌های جزیره‌ای جلوگیری کند و تمام دغدغه‌های مطرح شده در بستر هماهنگی همه دستگاه‌ها برطرف شود.

جلالی تصریح کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند نقش موثر و قابل توجهی را در این شورای هماهنگی ایفا کند و حلقه واسطی بین صنایع کوچک و صنایع بزرگ استان باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت فولاد زرند ایرانیان در حمایت از صنایع کوچک استان، گفت: شرکت زیسکو به عنوان مجموعه قابل توجهی از کارخانجات بزرگ تفاهم نامه‌ای را با صنایع کوچک امضا کرده است که بر مبنای آن عملکرد صنایع کوچک را مورد بازبینی قرار داده و به آن‌ها خدمات می‌دهد و این تفاهم نامه منجر به افزایش ۱۸ درصدی خرید ما از صنایع داخل استان شد.

گزارش از: مهدی‌زاده

منبع: خبرگزاری علم و فناوری استان کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده