تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۲
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۰۸۱۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار با معاون وزیر صنعت ویتنام مطرح شد:

تعمیق همکاری‌های صنعتی میان ایران و ویتنام با تکیه بر بخش خصوصی/ زمینه‌سازی برای گسترش تبادلات فن‌آوری بین دو کشور

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت، در دیدار با معاون وزیر صنعت و تجارت ویتنام، بر گسترش همکاری‌های صنعتی بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، «علی رسولیان» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین در شهر گوانگجو، نشستی را با «دوتانگ های» معاون وزیر صنعت و تجارت کشور ویتنام برگزار کرد.

وی در این نشست با برشمردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر تبادل فن‌آوری بین دو کشور تاکید کرد و گفت: سریع‌ترین راه ارتباطی بین دو کشور ارتباط بین بخش‌های خصوصی و صنعتی است و امیدوارم بتوانیم از این مسیر روابط دو کشور را گسترش دهیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اضافه کرد: اگرچه تحریم‌ها محدودیت‌هایی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده، اما شرکت‌های ایرانی کماکان به تجارت بین‌المللی خود ادامه می‌دهند و این امکان بین ایران و ویتنام نیز وجود دارد.

وی بر انعقاد تفاهم‌نامه دوجانبه به‌منظور تعمیق روابط بین واحد‌های صنعتی و گسترش تبادلات فناوری تاکید کرد و ادامه داد: متن تفاهم‌نامه پیشنهادی بین صنایع کوچک ایران و ویتنام تدوین خواهد شد.

رسولیان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان فارس تصریح کرد: فارس یکی از استان‌های بزرگ و توانمند بخصوص در حوزه صنایع غذایی است که برای ارتباط بین شرکت‌های ایرانی و ویتنامی، واحد‌های صنعتی و شرکت‌های استان فارس می‌توانند پیشقدم شوند.

در این نشست، «دوتانگ های» معاون وزیر صنعت ویتنام نیز بر گسترش و توسعه همکاری‌ها درحوزه‌های صنعتی و فناوری تأکید کرد و با اشاره به سفر رئیس جمهور ویتنام در سال ۲۰۱۶ به کشورمان، افزود: دو کشور علاقمند به همکاری با یکدیگر هستند.

وی از پیشنهاد معاون وزیر صمت ایران در خصوص ارتباط بیشتر بین واحد‌های صنایع کوچک و متوسط و حضور در نمایشگاه‌های متقابل استقبال و اظهار امیدواری کرد که این مهم در چارچوب برنامه همکاری‌های دوجانبه محقق شود.

حضور در نمایشگاه‌های تجاری و صنعتی و راهکار‌های ارتباط بین شرکت‌های کوچک و متوسط دو کشور از مواردی بود که در این جلسه درخصوص آن بحث و تبادل نظر و مذاکره شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده