تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۰۸۲۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
روابط عمومی اداره کل صمت استان آذربایجان غربی

مشکلات دو واحد صنعتی در چهارمین روز از دهه تولید و تجارت به صورت میدانی بررسی شد.

‌می‌متالز - محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در هفتادو چهارمین یکشنبه حمایت از تولید و همزمان با چهارمین روز از دهه تولید و تجارت ضمن بازدید از دو واحد صنعتی بزرگ مقیاس مشکلات پیشرو این واحد‌ها را به صورت میدانی مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش می‌متالز، استاندار آذربایجان غربی امروز در هفتاد و چهارمین یکشنبه‌های حمایت از تولید، ضمن بازدید از کارخانه سیمان ارومیه، از نزدیک پیگیر رفع مشکلات این مجموعه تولیدی شد.

شرکت سیمان ارومیه در سال ۱۳۵۴ با سرمایه گذاری جمعی از مردم منطقه و با هدف احداث کارخانه تولید سیمان در حوزه شهرستان ارومیه تاسیس و عملیات احداث خط تولید و نصب ماشین آلات آن از سال ۱۳۶۴ آغاز شد. کارخانه سیمان ارومیه همزمان با یازدهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه ۱۳۶۸ با تولید آزمایشی کلینکر راه اندازی شده و از اردیبهشت ماه ۱۳۶۹ رسماً به جمع تولید کنندگان سیمان کشور پیوست.

هم اکنون این شرکت در دو فاز با تولید روزانه ۶۰۰۰ تن سیمان از نوع پوزولانی و تیپ یک توانسته با اشتغال زایی برای ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به طور غیرمستقیم به عنوان بزرگترین واحد صنعتی آذربایجان غربی فعالیت نماید.

معتمدیان و اعضای کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در چهارمین روز از دهه تولید و تجارت آذربایجان ضمن بازدید از کارخانه پاکدیس ارومیه، از نزدیک پیگیر رفع مشکلات این مجموعه تولیدی شد.

شرکت پاکدیس به منظور بهره برداری از محصولات کشاورزی منطقه از جمله انگور سفید و قرمز، سیب، آلبالو، گلابی، هلو، زردآلو، آلو، انار و گوجه فرنگی و استفاده از ملاس چغندر قند تولیدی کارخانجات قند (برای تولید الکل) در سال ١٣٤٩ تاسیس شده و اولین تولید کننده آب میوه در بسته بندی‌های دوی پک، قوطی CAN، کنسانتره و پوره و رب گوجه فرنگی در ایران است.

همچنین واحد الکل سازی این شرکت، الکل طبی ٩٦ درصد و الکل صنعتی ٩٠ درصد تولید می‌کند.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده