تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۰۸۸۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت مازندران:

۴۲۰ واحد صنعتی و تولیدی مازندران نیمه کاره است

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت معدن و تجارت مازندران تعداد واحد‌های صنعتی و تولیدی نیمه کاره با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در این استان را ۴۲۰ واحد اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، نادعلی کهنسال ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ۴۲۰ پروژه صنعتی و تولیدی نیمه‌کاره با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان گفت: با تکمیل این واحد‌ها برای ۱۴ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان رشد یافته است، راه اندازی ۴۱۱ واحد صنعتی معدنی راکد و غیرفعال را از جمله برنامه‌های کارگروه تسهیل بیان کرد و گفت: از این تعداد ۲۰۰ باید در سال جاری به چرخه تولید برمی‌گردند.

مدیرکل صنعت و معدن مازندران شمار واحد‌های صنعتی و تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها را ۳۷ واحد بیان کرد و گفت: ۵۲ واحد صنعتی معدنی ورشکسته در استان وجود دارد که فعال کردن برنامه‌ها است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت مازندران به هدف گذاری رشد اقتصادی ۸ درصدی در استان اشاره کرد و گفت: ۱۷۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه و ۳۱ هزار واحد بدون پروانه در استان فعالیت می‌کنند.

کهنسال کنترل و نظارت در بازار را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: تشدید نظارت‌ها برای پیشگیری از تخلفات از برنامه‌های محوری این سازمان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سال قبل ۵۴ میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن وصول شده است، گفت: در استان ثبت فعالیت‌های معدنی به صورت کاداستر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های غیرقانونی معدنی در استان نداریم، گفت: دو واحد پروانه بهره برداری معدن در روستای برنت سوادکوه به دلیل مشکلات زیست محیطی در حال جابجایی است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده