تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۰۹۶۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار سرمایه پتانسیل رشد بیشتری دارد

‌می‌متالز - در حال حاضر بازار سرمایه پتانسیل رشد بیشتری نسبت به سایر بازار‌های دارد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل کارگزاری توسعه معاملات کیان با اشاره به اینکه متغیر‌های بنیادی بازار نشان از رشد و پیشرفت بازار سرمایه نسبت به سایر بازار‌های موازی دارد، گفت: این امر بستگی به عوامل مختلف سیاسی و اقتصادی دارد.

امیر وفایی با بیان اینکه شرایط بازار امروز با توجه به نرخ دلار و شرایط اقتصادی بسیار متفاوت‌تر از سال ۹۹ است، تصریح کرد: در شرایط فعلی، با نگاه سرمایه‌گذاری بلندمدت، بازار سرمایه جذابیت و پتانسیل بیشتری نسبت به سایر بازار‌ها دارد.

وی بازار خودرو را گران‌ترین بازار در بین بازار‌های موازی عنوان کرد و افزود: در عین حال که عرضه خودرو با مسائل و مشکلاتی همراه است، اما قیمت‌ها نیز توجیه‌کننده نیست.

وی ادامه داد: بازار ملک نیز با توجه به قیمت‌های موجود در رکود به سر می‌برد، بازار ارز نیز با توجه به اتفاقات و گشایش‌هایی که پیش‌بینی می‌شود آرام است، با این شرایط به نظر می‌رسد تا پایان سال، بازار سرمایه شرایط بهتر و بازدهی بیشتری نسبت به سایر بازار‌ها داشته باشد.

مدیرعامل کارگزاری توسعه معاملات کیان در ادامه، P/E بازار را در شرایط فعلی بسیار جذاب و اثرگذار در رشد بورس عنوان کرد و در مورد ریسک‌های احتمالی بازار سرمایه گفت: مسائل سیاسی که می‌تواند روی روابط بین‌الملل و تحریم‌ها اثرگذار باشد از جمله مواردی است که بازار سرمایه را تهدید می‌کند.

وفایی در پایان توسعه ابزار‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم اعم از صندوق‌ها و شرکت‌های سبدگردان و تسهیل فعالیت‌های آنان را مهم‌ترین پیش‌شرط رشد بلندمدت بازار دانست و به سرمایه‌گذاران در بورس توصیه کرد به صورت غیرمستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده