تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۸
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۱۱۳۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با همکاری جهاددانشگاهی سمنان انجام می‌شود؛

توسعه فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی در معادن استان سمنان

‌می‌متالز - در نشست مشترک رئیس و معاونین جهاددانشگاهی استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، زمینه‌های همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین طرفین بررسی شد.

به گزارش می‌متالز، علی منصفی راد پیش از ظهر امروز دوم مرداد در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی این نهاد، برای تحقق شعار سال به کار گرفته می‌شود گفت: جهاددانشگاهی در خصوص فعالیت‌های معدنی و فراورده‌های معدنی، برنامه‌های توسعه، فناورانه و دانش بنیان ارائه داده است و هدف و برنامه اصلی طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی سمنان، «رشد تولید» در استان است.

وی همچنین از تجاری سازی دو محصول دانش بنیان بر پایه مواد معدنی با عنوان کود معدنی آهسته‌رهش و مالچ معدنی سازگار با محیط زیست با هدف کمک به تثبیت ریزگرد‌ها به عنوان دو طرح دانش‌بنیان استان نام برد و گفت: نمونه‌های اولیه این محصولات تهیه و تولید شده و مقدمات تولید انبوه آنان نیز فراهم شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه امیدواریم در سالجاری و با حمایت مسوولین ان شاءالله طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی سمنان وارد مرحله تجاری سازی و تولید شود، ادامه داد:، چون سمنان یک استان با ظرفیت معدنی است و جهت جلوگیری از خام فروشی و ... طرح‌های جهاد دانشگاهی سمنان بر اساس مزیت غالب این استان تهیه و اجرا می‌شوند.

منصفی راد افزود: در همین راستا سه طرح جدید دانش بنیان و فناورانه در حوزه محیط زیست، کشاورزی و منابع طبیعی بر پایه مواد معدنی که از مزیت‌ها و ظرفیت‌های غالب استان سمنان است در سال ۱۴۰۲ سال مهار تورم و رشد تولید تهیه شده و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح‌های فناورانه و دانش بنیان در حوزه محیط زیست شامل طراحی و ساخت فیلتر‌های تصفیه هوا بر پایه مواد معدنی جهت کاهش آسیب‌های آلودگی هوا در کشور، در حوزه کشاورزی تولید خوراک دام سبک و سنگین بر پایه مواد معدنی و طراحی و ساخت سنسور‌های اندازه گیری رطوبت خاک مناطق کویری جهت جلوگیری از مصرف زیاد آب در کشاورزی برای سالجاری پیش بینی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز گفت: از ظرفیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی در ارائه خدمات تخصصی به بهره برداران و فعالان حوزه معدنی و صنایع استان استفاده خواهیم کرد.

یادگار احمدی افزود: همکاری با مجموعه علمی و توانمند جهاددانشگاهی کمک می‌کند تا فضای علمی در معادن استان شکل بگیرد و باعث افزایش بهره وری و توسعه فعالیت‌های معدنی می‌شود، نیاز است که از ظرفیت‌های خوب جهاددانشگاهی در این حوزه استفاده شود.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متعددی در حوزه آموزشی و پژوهش دارد و با اخذ مجوز آموزش و پژوهش، و ایجاد فضای علمی در معادن، به توسعه این حوزه کمک کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده