تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۸
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۱۱۵۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

درخواست کارگران هپکو از وزیر جدید صمت/ علی آبادی نگرانی‌های خود را در دوران مدیریت بر مپنا دنبال کند

‌می‌متالز - فعال کارگری هپکو با اشاره به مصوبات وارداتی وزارت صمت در ماه‌های اخیر، از وزیر جدید این وزارتخانه خواست تا دغدغه‌هایش در دوران مدیریت بر گروه مپنا را دنبال و شرایط را برای تولیدکننده داخلی تسهیل کند.

به گزارش می‌متالز، چند هفته‌ای از معرفی و انتصاب وزیر برای وزارتخانه پیچیده و مهم صنعت، معدن و تجارت می‌گذرد و عباس علی آبادی، با سابقه سال‌ها مدیریت بر شرکت‌های تولیدکننده داخلی، بر مسند این وزارتخانه نشست. علی آبادی را به عنوان مدیر خوش سابقه در حوزه تولید در گروه‌های تولیدی بزرگی مانند مپنا، ایمیدرو می‌شناسند. او سمت‌هایی مانند معاونت وزارت نیرو را هم در دوران دولت احمدی نژاد را هم داشته است.

زمانی که علی آبادی هنوز مدیرعامل مپنا بود و رئیسی هم ریاست قوه قضاییه را به عهده داشت، در جلسه تولیدکنندگان و کارگران در ساختمان این قوه حضور داشت و نگرانی‌هایی درباره اینکه واردات چه بر سر تولید داخلی می‌آورد، داشت. سخنان او بیشتر ناظر به این موضوع بود که واردات محصولاتی که مشابه داخلی آن‌ها تولید می‌شود، چطور می‌تواند تولیدکنندگان داخلی از بازار رقابت دور کند. حالا که او به وزارت صمت رسیده انتظار کارگران، به ویژه در شرکت‌های تولیدی مانند هپکو، این است که همان دغدغه‌ها را دنبال کند.

ابوالفضل رنجبر، فعال کارگری هپکو،  انتصاب علی آبادی را به سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت تبریک گفت و به جلسه‌ای در قوه قضاییه در دوران ریاست آیت الله رئیسی بر این قوه اشاره کرد و گفت: ایشان در جلسه‌ای در قوه قضاییه و به عنوان تولیدکننده داخلی، از تعرفه پایین واردات انتقاد داشت و رقابت تولیدکننده داخلی با این شرایط را غیرممکن می‌دانست.

رنجبر گفت: از وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم اکنون در این سمت قرار گرفته است درباره موضوع نیاز کل کشور به ماشین آلات راهسازی، کشاورزی و معدنی، بررسی دقیق و کارشناسانه انجام دهد.

فعال کارگری هپکو ادامه داد: تولیدکننده داخلی این محصولات سابقه طولانی در تولید دارد و وزارت صمت باید تصمیماتی را لحاظ کند تا شرایط رقابت شرکت‌هایی مانند هپکو با واردات فراهم شود.

وی توضیح داد: در طی سال‌ها و ماه‌هایی گذشته مصوباتی در خصوص تعرفه واردات و مجوز ورود ماشین آلات معدنی و راهسازی صادر شده که عملا درخواست و انگیزه‌ای برای تولید کننده داخلی مانند شرکت هپکو به وجود نیاورده است.

رنجبر گفت: در مصاحبه‌ها برخی مسوولین شعار حمایت از تولید کننده داخلی داده می‌شود، اما در عمل آنچه که اتقاق می‌افتد تسهیل کردن مجوز‌های واردات است آن هم برای کالا‌های دسته دوم و مستهلک که قطعا کمکی به چرخه اقتصاد کشور نخواهد کرد.

وی درخواست کارگران هپکو از علی آبادی را مطح کرد و گفت: حال از وزیر صمت که یک روزی خود به عنوان تولید کننده داخلی چنین دغدغه‌ای را داشتند و این موضوع را در جلسه با عالی‌ترین مقام قوه قضاییه مطرح می‌کردند انتظار می‌رود همچنان موضوع لطمه‌ای که واردات محصولات قابل تولید در داخل را که به چرخه اقتصاد و صنعت و اشتغال می‌تواند بگذارد در نظر داشته باشند و در آینده‌ای نزدیک شاهد حمایت ایشان از این صنعت باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده