تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۱۰۸۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مشکلِ نقدینگی در هپکو/ کارگران در انتظارِ رونق تولید

‌می‌متالز - رنجبر گفت: مجموعه‌ای به عظمت هپکو نیاز به حمایت جدی مسوولان و سهامدار اصلی دارد؛ برای رونق تولید در هپکو باید پول و نقدینگی فراهم شود تا بتواند مواد اولیه تولید را خریداری کنیم و ساخت ماشین‌آلات کلید بخورد.

به گزارش می‌متالز، سهام عمده‌ی شرکت هپکو اراک بعد از مدت‌ها فراز و نشیب در سال ۱۴۰۰ به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد؛ حالا بعد از قریب دو سال وضعیت این شرکت و کارگران آن چگونه است؟

ابوالفضل رنجبر (فعال صنفی کارگران هپکو) در ابتدا به موضوع دستمزد کارگران ورود می‌کند و می‌گوید: خوشبختانه دستمزد‌ها به موقع پرداخت می‌شود؛ کارگران از نظر مزد و مزایای مزدی هیچ مشکلی ندارند و سر وقت حقوق‌ها واریز می‌شود.

او تاکید می‌کند: دغدغه‌ی اصلی کارگران هپکو مدتهاست که بحث تولید است؛ رونق گرفتن تولید مهم‌ترین هدف ماست.

وضعیت تولید در هپکو چگونه است؛ رنجبر در این رابطه می‌گوید: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تولید خوبی داشتیم؛ قرارداد‌هایی با مشتریان بسته شد و محصولات را سر وقت به آن‌ها تحویل دادیم؛ از برنامه تولید امسال اطلاع دقیق ندارم، اما امیداریم تولید بیشتر از قبل رونق بگیرد و بتوانیم سفارشات خوبی بگیریم و به موقع تحویل بدهیم.

به اعتقاد این فعال کارگری، مهم‌ترین مشکل هپکو امروز «نقدینگی در گردش» و کمبود نقدینگی است؛ او می‌گوید: تولید ماشین‌آلات هپکو هزینه‌بر است و نیاز به نقدینگی بالا دارد؛ بنابراین از سهامدار عمده – سازمان تامین اجتماعی- انتظار داریم نقدینگی مورد نیاز را تامین کند.

او اضافه می‌کند: در این سال‌ها هیچ زمان سازمان تامین اجتماعی نقدینگی مورد نیاز ما را فراهم نکرده؛ اگر نقدینگی در گردش نداشته باشیم نمی‌توانیم محصولات را تولید و انبار و سپس به مشتریان عرضه نماییم؛ بلکه باید منتظر مشتری بمانیم تا بیاید سفارش بدهد و با پیش پرداخت مشتری شروع به ساخت کنیم.

رنجبر در پایان تاکید می‌کند: مجموعه‌ای به عظمت هپکو نیاز به حمایت جدی مسوولان و سهامدار اصلی دارد؛ برای رونق تولید در هپکو باید پول و نقدینگی فراهم شود تا بتواند مواد اولیه تولید را خریداری کنیم و ساخت ماشین‌آلات کلید بخورد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده