تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۱۲۳۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صنعت خبر داد:

افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت تولید ماشین آلات معدنی در کشور

‌می‌متالز - معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با شتاب بخشی در بخش تولید، ظرفیت ساخت ماشین آلات معدنی و صنعتی کشور از سال گذشته تاکنون به ۱۰۰ درصد رسیده است.

به گزارش می‌متالز، "محمد موسوی" روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: سال گذشته ۵۳ میلیارد دلار صادرات محصولات صنعتی در کشور داشتیم که بیانگر تحرک بخشی در این بخش است.

وی یادآور شد: در بخش معدن حدود ۱۵ هزاردستگاه ماشین آلات و تجهیزات بالای ۲۰ سال عمر داریم که با افزایش ظرفیت تولید این کاستی در حال جبران است.

موسوی گفت: سال گذشته ۳۵۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی در کشور تولید شد که این روند ادامه دارد.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در بخش تولید تراکتور نیز با رشد ۴۰ درصدی مواجه هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی البرز از این استان به عنوان قطب صنعتی در کشور یاد کرد و گفت: برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان البرز راه اندازی اتاق فکر ضروری است.

البرز رتبه نخست کشور دررفع موانع تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در این آیین گفت: امسال استان البرز رتبه نخست دربخش کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بدست آورده است.

"سیف الله اسداللهی" افزود: البرز حدود ۳۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۲ شهرک صنعتی فعال دارد و ۳۲ درصد درآمد ناخالص استان مربوط به صنعت است.

وی ادامه داد: همچنین استان البرز امسال رتبه دوم در اشتغال و رتبه سوم در سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کرده است.

در این آیین از خدمات رامین ربیعی قدردانی و محمد انصاری به عنوان سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت البرز معرفی شد.

البرز رتبه نخست را در احیاء واحد‌های تولیدی کسب کرد

همچنین سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اعلام کسب رتبه نخست این استان در احیاء واحد‌های تولیدی و کارگروه تسهیل گفت: این رتبه نتیجه هم افزایی دولت با حوزه تولید و صنعت است.

"سیف الله اسداللهی" روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، با بیان اینکه در استان البرز حدود ۳۸۰۰ واحد صنعتی مستقر است، اظهار کرد: ۱۲ شهرک صنعتی فعال، غیر فعال و همچنین ۵۵ درصد از درآمد ناخالص مربوط به اصناف و ۳۲ درصد مربوط به صنعت است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز یک استان صنعتی است، افزود: زیرساخت‌های مورد نیاز با تلاش مسوولان استان در حال انجام است تا در این حوزه نیز به حد مطلوب برسیم.

اسداللهی در خصوص مسوولیت اجتماعی، گفت: توجه به مسئولیت‌های اجتماعی امری مهم است چرا که با شروع یک فعالیت، راه‌اندازی یک مجموعه، توجه به محیط زیست و آب بسیاری از موضوعات تحت الشعاع آن قرار می‌گیرد که نتایج آن به نسل آینده بازمی گردد.

اسداللهی با اشاره به اینکه استان البرز رتبه نخست در کارگروه تسهیل را بدست آورده، اظهار کرد: صنعت‌گرانی که با مشکل مواجه می‌شدند برای رفع آن به استانداری مراجعه می‌کردند که ماحصل آن رفع مشکلات و ارتباط تنگاتنگ حوزه سیاست گذاری‌های استانی در رفع مشکلات آنان و به دست آوردن توفیقات آتی شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: کسب رتبه دوم در اشتغال و همچنین کسب رتبه سوم در سرمایه‌گذاری خارجی از سوی استان از دیگر افتخارات در حوزه اقتصادی است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) البرز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده