تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۳
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۱۲۲۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
احسان کلهران معاون شرکت کارگزاری صبا تامین گفت؛

رشد بازار سرمایه در گرو ابهامات

‌می‌متالز - معاون شرکت کارگزاری صبا تامین گفت: بازار مسکن رشد چشمگیری داشته و حتی امسال رشدی ۱۰۰ درصدی داشته است، به همین دلیل بازار مسکن را ساکن می‌بینم، زیرا قدرت خرید‌ها پایین آمده و جای رشد ندارد.

به گزارش می‌متالز، کارگزاری صبا تامین که از زیر مجموعه‌های شرکت شستا است در حوزه عرضه و پذیرش شرکت‌ها فعال است و در حال حاضر تمرکز خود را روی توسعه BtoB و BtoC گذاشته تا سهم مشتریان حقیقی و حقوقی خود را با راه اندازی باشگاه مشتریان گسترش دهد.

در این گفتگو نظر احسان کلهران، معاون شرکت کارگزاری صبا تامین را جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید.

پیش بینی شما از بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ چیست؟

پیش بینی بازار سرمایه کار راحتی نیست، اما در حال حاضر با توجه با اینکه بازار نسبت به بازار‌های موازی دیگر عقب است، پیش‌بینی می‌کنم بازار صعودی باشد، اما این نکته را باید در نظر داشت که وضعیت بازار‌های سرمایه در جهان هم مناسب نیست و همین‌طور ارز که به دلایل سیاسی روند کاهشی داشته است. در مجموع به واسطه این مشکلات بازار دچار رکود شده است و پیش‌بینی من این است اگر این ابهامات تا اواخر شهریور رفع شود بازار رشد صعودی خواهد داشت.

وضعیت بازار‌های موازی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بازار مسکن رشد چشمگیری داشته و حتی امسال رشدی ۱۰۰ درصدی داشته است، به همین دلیل بازار مسکن را ساکن می‌بینم، زیرا قدرت خرید‌ها پایین آمده و جای رشد ندارد. اما تا پایان شهریور بازار ارز رشد خواهد داشت و در مورد بازار طلا هم فعلاً رشدی نخواهیم داشت، اما در ماه مهر یا آبان ماه رشد خوبی پیش‌رو است. بازار سرمایه را هم سال آینده مثبت می‌بینم.

به نظر شما در صنایع بورسی چه صنایعی پیشتاز خواهد بود؟

از آنجایی که صنایع یا دلاری هستند یا ریالی و با توجه به اینکه دلار رشدی نکرده است، ریالی‌ها را در کوتاه‌مدت و دلاری‌ها را در بلندمدت سودآور می‌دانم.

برنامه‌های شرکت کارگزاری صبا تامین در سال جاری چیست؟

کارگزاری صبا تامین در حوزه عرضه و پذیرش شرکت‌ها فعال بوده و همچنان است، حتی شرکت‌هایی مثل شرکتی که امروز عرضه شد، با این که خوشان دارای نهاد‌های مالی هستند کارگزاری صبا تامین را انتخاب کردن، در حال حاضر صبا تامین، چون کار کل شستا رو انجام می‌دهد الآن تمرکز خود را روی توسعه BtoB و BtoC گذاشته تا سهم مشتریان حقیقی و حقوقی خود را با راه اندازی باشگاه مشتریان گسترش دهد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده