تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۴
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۱۳۴۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان خبر داد:

پاسخگویی به دو میلیون تن افزایش تقاضای سیمان در سایه تامین برق صنعت/ تنش و افزایش قیمت در بازار نداشتیم

‌می‌متالز - دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان کشور با بیان اینکه میزان تولید سیمان کشور در تیر ماه سال جاری نسبت به سال گذشته ۴.۵ درصد افزایش داشت، افزود: تامین برق کافی در تابستان سال جاری سبب شد تا صنعت سیمان کشور بتواند به خوبی به تقاضای رو به رشد بازار سیمان پاسخ بدهد.

به گزارش می‌متالز، "علی اکبر الوندیان" در ارتباط با وضعیت تامین برق صنعت سیمان کشور و تآثیر آن بر روی میزان تولید سیمان گفت: صنعت سیمان کشور در فصل گرم سال جاری به واسطه تامین برق مورد نیاز با شرایط بهتری نسبت به سال گذشته رو به رو شد و در مجموع مدیریت بهتری در این صنعت اتفاق افتاد که نتیجه آن تولید به اندازه و کافی سیمان در کشور بود.

دبیر انجمن صنفی سیمان ادامه داد: آمار و اطلاعاتی که از میزان تولید سیمان کشور در تیرماه سال جاری استخراج کردیم، نشان می‌دهد در مقایسه با تیرماه سال گذشته میزان تولید سیمان کشور ۴.۵ درصد افزایش داشته که این میزان رشد نتیجه تامین مناسب و به اندازه برق علی رغم همه محدودیت‌های صنعت برق در تابستان سال جاری است.

وی ضمن اشاره به افزایش میزان تولید کلینکر سیمان در تیر ماه سال جاری افزود: در تیر ماه سال جاری و در مقایسه با تیر ماه سال گذشته همچنین میزان تولید کلینکر سیمان کشور چیزی حدود ۱۰ درصد افزایش داشت که نشانگر روند صعودی تولید سیمان کشور در فصل گرم سال جاری است.

الوندیان با ابراز رضایت از وضعیت تامین برق صنایع در تابستان جاری بیان کرد: به طور کلی میزان تولید سیمان کشور در تیر ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیشتر بود و در تیرماه سال جاری نیز میزان تولید سیمان نسبت به سال ۱۴۰۱ بیشتر شد که این رویه بیانگر مدیریت مطلوب مصرف در دو سال گذشته است.

وی در ادامه درباره میزان تولید سیمان کشور در چهار ماهه نخست امسال گفت: میزان تولید سیمان کشور در ۴ماهه نخست سال به ۲۱ میلیون ۷۰۰ هزار تن رسید که به واسطه همین میزان تولید موفق شدیم به ۲ میلیون تن افزایش تقاضای بازار نسبت به سال گذشته به موقع پاسخ دهیم و در نتیجه همین اقدام از ایجاد تنش در بازار و افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم.

الوندیان در بخش انتهایی سخنان خود نیز با اشاره به ضرورت استمرار روند موجود در هفته‌های باقیمانده از فصل گرما سال تاکید کرد: با توجه به روند صعودی میزان مصرف سیمان در کشور که به واسطه افزایش ساخت و ساز مسکن ایجاد شده است، انتظار می‌رود در دو ماهه مرداد و شهریور نیز در سایه تعامل مطلوب سازنده با صنعت برق بتوانیم شاهد تولید کافی سیمان در کشور باشیم و به بهترین شکل به تقاضای شکل گرفته در بازار سیمان پاسخ بدهیم.

منبع: پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو (پاون)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده