تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۱۳۸۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در رویداد بازارگردانی با تحلیل تشریح شد

برنامه‌های آینده «سرچشمه» و «فافق» توسط مدیران عامل این دو مجموعه + دانلود تحلیل بنیادی

‌می‌متالز - اولین «رویداد بازارگردانی با تحلیل» با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از مدیران پرتفوی و سرمایه‌گذاری نهاد‌های مالی بازارسرمایه ایران به میزبانی مشاور سرمایه‌گذاری ترنج، برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این رویداد، ابتدا تحلیل بنیادی دو شرکت «سرمایه‌گذاری مس سرچشمه» و «مس افق کرمان» توسط شرکت ترنج که بازارگردان این دو نماد است، ارائه شد. در ادامه مدیران عامل این دو شرکت از برنامه‌ها و پروژه‌های آینده گفتند و به سوالات فعالان حاضر در نشست پاسخ دادند.

برنامه‌های آینده «سرچشمه» و «فافق» توسط مدیران عامل این دو مجموعه + دانلود تحلیل بنیادی

در ابتدای این رویداد رضا درخشان‌فر، مدیرعامل مجموعه ترنج با اشاره به هدف این شرکت گفت: ایجاد راهکار‌های موثر و مطمئن بـرای بهره‌مندی عموم مشتریان از ظرفیت‌های بزرگ بازار سرمایه مهم‌ترین هدف مجموعه ترنج است. حرکـــت و پیشرفـــت به ســـوی بهتـر شدن، تفکر بر پایه تحقیق، تحلیـل و تخصص مهم‌ترین اصل فرهنــــگ ترنج است، ما خـود را در مقابل صیــانت از ایجاد شفافیــت و افزایش اطمینـان عموم به بازار سرمایه مسوول می‌دانیم.

درخشان‌فر افزود: مدیریت دارایی، بازارگردانی، تامین مالی و سرمایه‌گذاری جسورانه ۴ حوزه اصلی خدمات مجموعه ترنج است که بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت دارد. ترنج بازارگردانی ۲۵ نماد شامل: سهام، صندوق سرمایه‌گذاری ETF و اوراق را بر عهده دارد و صندوق «صندوق بازارگردانی تاک» را که اکنون بیش از ۲ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار دارد را به همین منظور تاسیس کرده است.

وی ادامه داد: ترنج در حوزه بازارگردانی سهام خدماتی فراتر از معمول ارائه می‌دهد که تحلیل، انتشار اوراق مشتقه و اوراق بدهی بخشی از آن است. نماد‌هایی که ترنج بازارگردانی می‌کند به صورت دوره‌ای تحلیل می‌شود و با اتکا به تحلیل و اطلاعات کامل از ارزش ذاتی سهم بازارگردانی انجام می‌شود. این روش بر خلاف بازارگردانی ساده می‌تواند ارزش ذاتی سهم را حفظ کند.

مدیرعامل ترنج، اضافه کرد: ترنج در حوزه تامین مالی سال گذشته برای نخستین بار در بازارسرمایه برای یک شرکت دانش بنیان تامین مالی کرد. ترنج ۲۰ پروژه ارزش‌گذاری و ادغام و تملیک را در دست انجام دارد و در ۶ استارتاپ مطرح از طریق صندوق جسورانه سرو سرمایه‌گذاری کرده است.

برنامه‌های آینده «سرچشمه» و «فافق» توسط مدیران عامل این دو مجموعه + دانلود تحلیل بنیادی

در ادامه عباس پورافغان، مدیرعامل شرکت صنایع مس افق کرمان گفت: در حال حاضر این شرکت با بیش از ۱۰ زیر مجموعه، ۱۰ هزار نفر نیروی انسانی و ۱۱۸۶ ماشین سبک و سنگین در قالب مشارکت و پیمانکاری در حال ارائه خدمات به شرکت ملی مس است.

او ادامه داد: شرکت ارفع سازان وظیفه نگه داری تاسیسات، سوخت رسانی، بهره برداری از ماشین آلات، جرثقیل و لیفتراک‌های کل مجموعه صنایع مس ایران را برعهده دارد و در سال گذشته ۲۷ ماشین سنگین نیز به مجموعه اضافه و در این باره ۳ قرارداد جدید نیز منعقد کرده ایم و به دنبال توسعه مجموعه ارفع سازان هستیم.

پورافغان به اقدامات فرهنگی این شرکت و زیر مجموعه‌های آن نیز اشاره کرد و گفت: بهره برداری از مجموعه گردشگری خانه حاج آقا علی که بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان است بر عهده ما است. در این سایت فرهنگی یک مجموعه گردشگری ایجاد کرده ایم که شامل معرفی صنایع دستی، احداث هتل و رستوران است.

او اضافه کرد: فعالیت بعدی که در مجموعه همگامان به دنبال آن هستیم، ایجاد کترینگ صنعتی است، که به زودی در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد. در حال حاضر و به صورت سالانه تامین ۸ میلیون پرس غذا برای شرکت ملی مس و زیر مجموعه‌های آن بر عهده ما است.

مدیرعامل شرکت صنایع مس افق کرمان افزود: مجموعه حکیم مس مسیولیت درمان خانواده صنایع مس ایران را بر عهده دارد. این مجموعه شامل درمانگاه‌های مختلف است. ذیل مجموعه حکیم مس ۴ شرکت خدمات دندان پزشکی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت صنایع مس افق کرمان اضافه کرد: شرکت دیگر زیر مجموعه شرکت راه وال است که بیش از ۸۰۰ دستگاه مینی بوس و اتوبوس و مجموعه سواری را در اختیار دارد و برای توسعه این مجموعه برنامه ریزی جدیدی انجام شده است.

وی افزود: مجموعه هامون تولید سولفور سدیوم شرکت صنایع مس ایران را انجام می‌دهد و افزایش تولید ۲۰ هزار تنی در دستور کار آن قرار دارد.

‌پورافغان بیان کرد: همچنین قرار است خدمات پشتیبانی جدیدی برای تولید یک میلیون تن مس از طریق ما انجام شود که شامل توسعه ماشین آلات، تهیه غذا و تامین نیروی انسانی است. دو مجموعه جدید مس درآرو و دره زار به زودی افتتاح می‌شوند که مجموعه ما تمام خدمات پشتیبانی آن‌ها را انجام می‌دهد. حضور فعال در فرابورس ایران نیز مهمترین اولویت این مجموعه در سال جاری است.

در ادامه محمد عابدی نژاد، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با اشاره به اینکه سه محور اصلی اکتشاف، استخراج و فراوری کانی‌های فلزی و غیر فلزی و ترکیبی با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر در دستور کار قرار دارد، افزود: محور سرمایه گذاری در صنایع پشتییان مس و سومین افزایش عمق ساخت داخل صنایع معدنی با مشارکت طرف خارجی از دیگر برنامه‌های مس سرچشمه است.

عابدی نژاد گفت: در گذشته هیج تخصصی در زمینه اکتشافات ایجاد نشده بود، اما اکنون ساختار مهندسی اکتشافات کانی‌های فلزی و غیر فلزی ایجاد شده است.

عابدی نژاد تصریح کرد: در حوزه مهندسی با جذب تعدادی از نخبگان مهندسی در رشته‌های مختلف قرداد بسته ایم و می‌توانیم ادعا کنیم که یکی از قدرتمند‌ترین شرکت‌ها در طراحی، مهندسی، اجرا، نصب و راه اندازی صنایع معدنی در ایران هستیم و قادر هستیم در تمامی صنایع معدنی فعالیت کنیم.

مدیر عامل سرمایه گذاری مس سرچشمه عنوان کرد: برنامه کاهش هزینه‌های تمام شده از طریق ساخت داخلی تجهیزات در دستور کار قرار دارد و یکی از فعالیت‌های چند ماه گذشته ما ایجاد ساختار معاونت تامین مالی و بازار سرمایه است.

عابدی نژاد در پایان تاکید کرد: ایجاد معاونت نوآوری و فناوری و توسعه کسب و کار از دیگر اقدامات انجام شده است. در حوزه دانش بنیان‌ها برنامه‌های جدیدی طراحی و در حال اجراست.

فایل پی دی اف تحلیل بنیادی سهام شرکت‌های «سرچشمه» و «فافق» را از طریق این لینک دانلود کنید.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده