تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۲۴
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۱۵۳۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سلاح‌ورزی با سفیر ایران در فنلاند دیدار کرد

دیپلماسی رئیس اتاق برای توسعه‌تجارت

‌می‌متالز - اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در هفته‌های گذشته تلاش کرده است تا با فعال‌کردن دیپلماسی اقتصادی و دیدار با سفرای ایران در سایر کشور‌ها و سفرای خارجی مستقر در تهران فضا را برای نقش‌آفرینی بخش‌خصوصی در توسعه‌تجارت آماده کند. در همین راستا رئیس اتاق ایران، حسین سلاح‌ورزی با سفیر جمهوری‌اسلامی ایران در فنلاند بحث و گفتگو کرد.

به گزارش می‌متالز، در نشست رئیس اتاق ایران و سفیر جدید ایران در فنلاند بر استفاده بخش‌خصوصی از فرصت‌های موجود، همکاری در حوزه کالا‌ها و خدمات غیر‌تحریمی با فنلاند و دیگر کشور‌ها تاکید شد.

به گزارش اتاق ایران‌آنلاین، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: «کالا‌ها و خدمات غیر‌تحریمی می‌توانند موضوع مبادلات ایران با کشور‌های دیگر از جمله فنلاند باشند.» حسین سلاح‌ورزی در نشست مشترک با سفیر جدید ایران در فنلاند افزود: «اتاق ایران مصمم به توسعه روابط تجاری با کشور‌های مختلف است و این موضوع در اولویت اتاق دهم قرار دارد.» او با اشاره به ایجاد اتاق مشترک ایران و فنلاند در سال‌گذشته، بر لزوم تعامل بیشتر با اتاق فنلاند تاکید کرد و گفت: «ما آماده اعزام هیات‌های تجاری به فنلاند و پذیرش هیات از این کشور هستیم. استفاده از تجربیات آموزشی فنلاند در اولویت ما قرار دارد.» به گفته سلاح‌ورزی، همکاری در حوزه بازیافت، فناوری اطلاعات و دیجیتال، صنعت دریایی، فولاد و فلزات و صنایع لوازم‌خانگی می‌توانند از زمینه‌های مساعد برای همکاری دو کشور باشند. محمدرضا بهرامن نایب‌رئیس اتاق ایران هم با اشاره به تجربه حضور فنلاند در بازار تلفن‌همراه ایران ابراز امیدواری کرد بتوان از این ظرفیت برای توسعه همکاری‌ها استفاده کرد. او با بیان پتانسیل‌های همکاری گردشگری ایران و فنلاند و اتحادیه اروپا، بر لزوم تبادل اطلاعات تجاری به‌روز در این زمینه با همکاری سفارتخانه‌ها و اتاق‌های دو کشور تاکیدکرد. معصومه آباد، سفیر جدید ایران در فنلاند نیز گفت: «صنعت کشاورزی، ماشین‌آلات و آموزش زمینه‌های مساعد همکاری با فنلاند هستند و این کشور در مباحث دانش‌بنیان، تولید نرم‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای هم سرآمد کشور‌های جهان است. می‌توانیم در این زمینه‌ها با فنلاند روابط را توسعه دهیم.» او افزود: «زمینه‌های خوبی برای فعالیت بخش‌خصوصی در حوزه‌های غیر‌تحریمی مثل دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد و سفارت ایران در فنلاند آماده ارائه اطلاعات لازم به تجار است و هرگونه همکاری را با اتاق ایران خواهد داشت.»

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده