تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۱۷۰۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش روزانه بورس ۱۹ شهریور/ کاهش ارزش معاملات در روز کم رمق بورس

‌می‌متالز - بازار سهام دومین روز کاری هفته را با ریزشی ۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش می‌متالز، بازار سهام اولین روز کاری هفته را بر خلاف هفته‌ی گذشته با فشار عرضه آغاز کرد. این در حالی است که اکثر کارشناسان معتقد بودند با توجه به ابلاغیه‌ی جدید بانک مرکزی و تغییر نرخ تسعیر، بازار سرمایه به روند صعودی روز‌های گذشته خود ادامه خواهد داد؛ بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ۶ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار واحد رسید، همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی ۲ هزار واحدی به ارتفاع ۷۱۴ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «تاصیکو» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «وسپهر» و «خاور» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «تکاردان»، «سصفها» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «بمولد»، «فن افزار» و «فن دی» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۴ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۱۴۴ نماد در محدوده مثبت و ۲۸۸ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۵۶ نماد در محدوده مثبت و ۱۶۵ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده