تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۳۱۷۱۴۲
سرویس خبر : صنایع کوچک

تداوم همگرایی با تشکل‌های بخش خصوصی برای توسعه صنایع کوچک مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

‌می‌متالز - نشست کمیسیون پایش محیط کسب و کار خانه صمت و به‌منظور تداوم همگرایی با تشکل‌های بخش خصوصی، به میزبانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، «طهمورث لاهوتی» معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص این نشست ضمن تاکید بر تقویت ارتباط تشکل‌های بخش خصوصی با سازمان، افزود: پیرو تفاهم‌نامه همکاری منعقده میان سازمان و خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، موضوعات و مشکلات مربوط به دریافت پایان کار، سند رسمی زمین، جرایم و همکاری‌های دوجانبه در زمینه آموزش تخصصی شاغلین واحد‌های صنعتی، خدمات مشاوره‌ای به واحد‌های صنعتی و برگزاری نمایشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های خانه صمت به منظور توسعه صنایع کوچک مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست ضمن بررسی موضوعات مطرح شده، راهکار‌های رفع مشکلات موجود تشریح و مقرر شد با برگزاری جلسات مستمر و منظم میان خانه‌های صمت استان‌ها با شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها، نسبت به رفع مشکلات صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مربوطه و اجرای دقیق و کاربردی مفاد تفاهم‌نامه فی‌مابین اقدامات لازم صورت پذیرد.

همچنین مقرر شد از ظرفیت و کمک‌های خانه صمت ایران به منظور تقویت مفاد قانونی برنامه ۵ ساله توسعه هفتم در جهت کمک به توسعه صنایع کوچک و متوسط و تسهیل امور آن‌ها استفاده شود.

شایان ذکر است که چهارمین جلسه کمیسیون پایش محیط کسب و کار، خانه صنعت، معدن و تجارت ایران روز چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد. در این جلسه مقرر شده بود تا تمامی اعضای این کمیسیون و اعضای خانه‌های صمت کشور نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مشکلات و چالش‌های موجود در شهرک‌های صنعتی جمع بندی و اهم موضوعات و مشکلات احصاء شده را در نشستی به مسوولان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران جهت پیگیری‌های لازم ارائه دهند که نشست امروز در این راستا برگزار شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده