تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۱۷۴۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یوسفی خبرداد:

اختلاف نظر در دولت بر سر وزارت بازرگانی/ لایحه مسکوت می‌ماند

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه وزارت بازرگانی تا برطرف شدن تناقضات و ایجاد یکسری اصلاحات برای عدم تداخل با سایر وزارتخانه‌ها مسکوت می‌ماند.

به گزارش می‌متالز، مجتبی یوسفی درباره آخرین وضعیت تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: بنده یکی از مخالفان جدی تشکیل این وزارتخانه هستم، چرا که در همه جای دنیا کسی که تولید می‌کند، در حوزه بازرگانی و توزیع نیز فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در کشور خودمان نیز در این خصوص تجربه شکست خورده داریم و شاهد بودیم که چندین بار این وزارتخانه تفکیک و ادغام شد و گاهی حتی این وزارتخانه تبدیل به وزارت واردات شد و عدم توجه به تولیدکنندگان داخلی، ضربه جدی به تولید کشور زد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آن زمان با فشار دولت و کسانی که آن لایحه مدنظرشان بود، تشکیل وزارت بازرگانی رأی آورد که در فرآیند اجرا اشکالاتی اعم از تداخل کاری با سایر وزارتخانه‌ها ایجاد شد، برای مثال در بحث مجوز و گمرگات تداخلاتی با وزارت جهاد به وجود آمد و مشکلات کالا‌های اساسی را بیشتر کرد.

به گزارش مهر، نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه در بدنه دولت نیز اختلاف نظر درباره به نتیجه رسیدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی وجود دارد، گفت: بعد از رأی آوردن وزیر جدید صمت، در دولت درباره تشکیل این وزارتخانه دوگانگی ایجاد شده و نظرات موافق و مخالف جدی وجود دارد. بعضی می‌گویند با روی کار آمدن وزیر جدید باید فرصت داده شود و بعضی می‌گویند وزارت صمت از ابتدا اشکال داشت و بعضی دیگر دنبال ایجاد سازمان بازرگانی به جای وزارتخانه هستند.

یوسفی بیان کرد: در مجموع برایند این شده که این لایحه تا برطرف شدن تناقضات و ایجاد یکسری اصلاحات برای عدم تداخل با سایر وزارتخانه‌ها مسکوت بماند و مجلس نیز کمک می‌کند تا یک وحدت نظری در دولت در این زمینه ایجاد شود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده