تاریخ: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۱۸۱۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش عدم تقارن و ناهمخوانی اطلاعات با استفاده از رسانه‌های جمعی

‌می‌متالز - بهنام بهزادفر گفت: رسانه‌های جمعی می‌توانند هر نوع امکان عدم تقارن و ناهمخوانی اطلاعات بین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را به واسطه افشای مداوم، تحلیل، پوشش اخبار، پرسشگری و... کاهش دهند.

به گزارش می‌متالز، بهنام بهزادفر کارشناس بازار سرمایه در رابطه با نقش رسانه‌ها در راستای توسعه بازار سرمایه، اظهار کرد: در حال حاضر ابزار‌ها و قرارداد‌های بازار سرمایه به بیش از ۴۰ مورد رسیده که مجموع این ابزار‌ها توانسته فاصله بورس کشورمان را با بورس‌های بزرگ دنیا کاهش دهد.

او افزود: اکنون باتوجه به آنکه ابزار‌های نوین بازار سرمایه با بازار‌های سنتی (که صرفا در آن خرید، نگهداری و فروش ملاک بوده) فاصله زیادی گرفته؛ بنابراین نحوه استفاده از این ابزارها، فرصت‌ها و ریسک‌هایشان به طور مداوم می‌بایست مورد اطلاع‌رسانی قرار گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در شرایط فعلی مسیر ارتباطی بین نهاد‌های ناظر و اجرایی، مدرسان، تحلیلگران و عموم سرمایه‌گذاران؛ رسانه‌ها هستند. پررنگ شدن نقش رسانه می‌تواند بخش زیادی از عدم تقارن اطلاعاتی را برطرف کند و موجب فراگیری یا شمولیت مالی در کشور گردد.

بهزادفر در ادامه گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته، رسانه‌های جمعی می‌توانند هر نوع امکان عدم تقارن و ناهمخوانی اطلاعات بین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را به واسطه افشای مداوم، تحلیل، پوشش اخبار، پرسشگری و ... کاهش دهند.

او بیان کرد: درواقع رسانه می‌تواند نقش اقتصادی ارائه کننده اطلاعات را به‌وسیله توزیع اطلاعات از سایر منابع (شرکت‌ها، تحلیل‌گران و غیره) داشته باشد و تحت تاثیر اطلاع‌رسانی‌های مداوم، قیمت‌گذاری سهام به قیمت‌گذاری در بازار‌های کارا نزدیک‌تر شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: رسانه‌ها ابزار‌هایی هستند که موجب شفافیت و افزایش کارایی بازار می‌شوند. همچنین آن‌ها در توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری، افزایش سواد مالی جامعه، جلوگیری از آشفتگی رفتار‌های اقتصادی، کاهش تاثیرات مخرب چالش‌های اقتصادی و توسعه بازار سرمایه نقش پررنگی دارند. در نتیجه می‌توان گفت مسیر توسعه بورس از طریق تقویت رسانه‌ها و توجه به آن‌ها می‌گذرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده