تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۹
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۱۷۵۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دریافت آثار در سطح ملی، وجه تمایز پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه/ آرزو برای بین‌المللی شدن جشنواره

‌می‌متالز - دبیر پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه با اشاره به این که تلاش ویژه‌ای شد در پنجمین دوره جشنواره بورس و رسانه در سطح ملی به آثار تولید شده در بازار سرمایه توجه شود، اظهار امیدواری کرد: در سال‌های آینده این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی حاجی‌وند در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه که بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در حال برگزاری است، ضمن تقدیر از زحمات کشیده شده در برگزاری این جشنواره گفت: پس از برگزاری ۴ دوره جشنواره بورس و رسانه، و البته با وقفه‌ای دو سه ساله، خوشبختانه با نگاه مثبت و حمایت‌های رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان بورس و نیز فعالان بازار سرمایه و اهالی رسانه، پنجمین جشنواره بورس و رسانه برگزار و به ایستگاه پایانی رسیده است.

دبیر پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه تاکید کرد: جا دارد از همه عزیزان از جمله فعالان و پیشکسوتان بازار سرمایه و همچنین اهالی رسانه و خبرنگاران تشکر ویژه‌ای داشته باشم که با حضور خود در این جشنواره و مراسم اختتامیه آن، بر اهمیت نقش رسانه در بازار سرمایه تاکید دو چندان داشته‌اند.

وی با بیان این که در این دوره از جشنواره، بیش از ٢٠٠ نفر از اصحاب رسانه و خبرنگار، بالغ بر ۱۱۰۰ اثر را در بخش‌های مختلف به دبیرخانه پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه ارسال کردند، اضافه کرد: پنجمین دوره این جشنواره در دو بخش برگزار شد که بخش اول آن مربوط به رسانه‌های مکتوب و دیجیتال از جمله خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری- تحلیلی، روزنامه‌ها، نشریات ادواری و بخش مکتوب شبکه‌های اجتماعی و شامل زیربخش‌های خبر، گزارش، گفتگو، تیتر و یادداشت، مقاله و سرمقاله است.

دبیر پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه اضافه کرد: بخش دوم این جشنواره نیز شامل رسانه‌های دیداری و شنیداری از جمله رادیو، تلویزیون، محصولات صوتی و تصویری شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های تلویزیونی اینترنتی و دربرگیرنده زیربخش‌های گزارش و مستند و نیز گفتگو و اجرا است که در مراسم امروز، از برگزیدگان این بخش‌ها نیز تقدیر می‌شود.

به گفته حاجی‌وند، بخش ویژه‌ای هم با موضوع شعار سال که «مهار تورم، رشد تولید» است، در این دوره از جشنواره در نظر گرفته شد که این بخش نیز با استقبال اهالی رسانه مواجه شد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در دوران برگزاری جشنواره ملی و بورس و رسانه، شاهد حضور گسترده آثار مربوط به رسانه‌های فضای مجازی بودیم که در بین برگزیدگان نهایی بخش‌های مختلف جشنواره، از خبرنگاران این حوزه حضور دارند. ضمن این که شناسایی و معرفی استعداد‌های جوان نیز از دیگر وجود تمایز پنجمین دوره جشنواره ملی بورس و رسانه نسبت به دوره‌های قبلی است.

حاجی‌وند ادامه داد: با توجه به تاکید بر شناسایی استعداد‌ها در سراسر کشور و لزوم تقدیر از فعالیت‌های رسانه‌ای بازار سرمایه در سطوح مختلف، در این دوره از جشنواره تلاش ویژه‌ای شد تا در سطح ملی به آثار تولید شده در بازار سرمایه توجه شود؛ به همین دلیل این دوره از جشنواره با عنوان "ملی" برگزار شد و آثار مختلفی هم از شهر‌ها و استان‌های کشور دریافت کردیم و خوشبختانه از سایر استان‌ها نیز در بین برگزیدگان جشنواره حضور دارند.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس با بیان این که بدون شک یکی از ارکان اصلی رشد و توسعه بازار سرمایه، اهالی رسانه و خبرنگاران و رسانه‌های این حوزه هستند، تصریح کرد: بازار سرمایه بدون اهالی رسانه و خبرنگاران این حوزه، چیزی کم دارد و به اهداف خود نمی‌رسد؛ از این رو تلاش کردیم با برگزاری پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه، بر این نکته تاکیدی دو چندان داشته باشیم.

دبیرخانه پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه همچنین با تقدیر و تشکر از زحمات داوران این جشنواره که از اساتید خبره، نام آشنا و با تجربه بورس و همجنین رسانه هستند، گفت: قیاس آثار با دوره‌های قبلی، داشتن نگاه حرفه‌ای به مقوله فرم و محتوا در انتخاب آثار، بازبینی چند باره در انتخاب آثار نهایی و اختصاص زمان و انرژی بالا به مقوله داروی و انتخاب آثار از جمله موضوعاتی بود که در در داوری و انتخاب نهایی آثار این دوره به چشم می‌خورد.

وی در پایان با بیان این که سازمان بورس، خانه همه ذینفعان از جمله خبرنگاران و اهالی رسانه است، اظهار امیدواری کرد: سطح برگزاری جشنواره بورس و رسانه تا جایی ارتقا پیدا کند تا بتوانیم در سال‌های آینده این جشنواره را در سطح بین‌المللی برگزار کنیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده