تاریخ: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۳۱۸۶۶۱
در نخستین رویداد صنعت دانش بنیان مطرح شد:

موثقی نیا: «نوآوری» و «فناوری»، سهم معدن و صنایع معدنی در اقتصاد را افزایش می‌دهد

‌می‌متالز - محمد رضا موثقی نیا گفت: دو مفهوم «نوآوری» و «فناوری»، سهم معدن و صنایع معدنی در اقتصاد را افزایش می‌دهد

به گزارش می‌متالز، موثقی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئبس هیات عامل ایمیدرو امروز در پنل تخصصی نخستین رویداد صنعت دانش بنیان که با هدف ارایه نیاز‌های فناورانه معدن و صنایع معدنی برگزار شد، تاکید کرد: حدود ۵ هزار معدن در کشور فعال و غیر فعال هستند که استخراج سالانه این تعداد معدن به ۶۵۰ میلیون تن می‌رسد.

موثقی نیا در این پنل که مدیران عامل شرکت‌های ملی صنایع مس، چادرملو، گل گهر، مبارکه و فولاد خوزستان حضور دلشتند، افزود: این میزان برداشت و تولیدات زنجیره آن، سهم حدود ۷ درصدی در تولید ناخالص داخلی را در پی داشته است که رقم قابل توجهی نیست.

محور‌های ایمیدرو در نوآوری و توسعه دانش

به گفته موثقی نبا، ایمیدرو در سه محور، نوآوری و استفاده از دانش روز را پیگیری می‌کند که شامل تسهیل و بهبود فضای کسب و کار محصولات دانش بنبان، تکمیل زنجیره ارزش در تولیدات نوآور و فناور و نیز توسعه دانش و فناوری‌های نوین است.

وی یادآور شد: امروز چنین رویدادی سرآغاز افزایش همکاری و مشارکت بخش معدن و صنایع معدنی با شرکت‌های نوآور و دانش بنیان است. معاون وزیر صمت اظهار داشت: برخی از محور‌هایی که ایمیدرو طی امسال و سال‌های آینده پیگیری می‌کند مواردی همچون اقتصاد چرخشی و حفظ حداکثری مواد و عمر آن ها، اقتصاد و بهره وری سبز و حرکت به سمت معدنکاری سبز، استفاده از انرژی‌های پاک، اکتشاف و استخراج با استفاده از دانش روز، تکمیل زنجیره تولید فلزات و الیاژها، استفاده از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و توسعه تولید و کاربرد مواد معدنی استراتژیک و حیاتی است.

در این پنل همچنین سمیه خلوصی معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو گزارشی از جایگاه مواد معدنی و نقش آن‌ها در توسعه و نیز برنامه‌های ایمیدرو در افزایش همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و به کارگیری دانش در اهداف توسعه‌ای سازمان ارایه کرد.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده