تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۱۹۱۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعامل مثبت سازمان بورس و قوه قضاییه؛ زمینه‌ساز سلامت بازار سرمایه

‌می‌متالز - معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه در اولین دوره آموزشی حقوق بازار سرمایه در سازمان بورس گفت: خوشبختانه با روی کار آمدن آقای عشقی شاهد تعامل خوبی بین سازمان بورس و قوه قضائیه هستیم که همین امر می‌تواند محیط سالمی را برای سهامداران و فعالان بازار سرمایه به ارمغان آورد.

به گزارش می‌متالز، محمد باقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه در اولین دوره آموزشی حقوق بازار سرمایه در سازمان بورس بیان کرد: قوه قضائیه توجه جدی به بازار سرمایه دارد و نقش‌آفرینی که در بازار سرمایه انجام می‌شود بسیار متفاوت‌تر از اقدامات ما در دستگاه‌های دیگر است. این بازار از دقت نظر بیشتری برخوردار است، قطعا اشخاصی که در این حوزه انتخاب شده‌اند از دقت نظر لازم برخوردار هستند.

وی افزود: در چند سال اخیر دارندگان سرمایه‌های خرد به سمت بازار سرمایه سوق داده شدند، نه تنها مردم در آن مدت آگاه نشدند بلکه بازار سرمایه نیز ظرفیت این حجم از معاملات را نداشت، ما هشدار‌های لازم را در این خصوص با توجه به بررسی‌های صورت گرفته داده بودیم. فعالیت و ریزش در بازار سرمایه به نحو باورنکردنی باعث شد تا مسوولین نظرشان بیشتر به بازار سرمایه جلب شود.

الفت اضافه کرد: یک بخشی از ریزش‌ها به عملکرد ناظرین بازار سرمایه مربوط بود؛ زیرا وقتی بازار شفاف نباشد مخالفان به راحتی از این فرصت استفاده می‌کنند، اکنون خوشبختانه این مساله تا حدود قابل توجهی رفع شده است.

وی افزود: دخالت دولت و مسوولین دولتی نیز در ریزش بازار سرمایه بی تاثیر نبود؛ زیرا وقتی اقتصاد دولتی می‌شود دولت به راحتی می‌تواند به ابعاد مختلف رخنه کند.

الفت تصریح کرد: مردمی که در سال ۹۹ وارد بازار سرمایه شدند، نسبت به این بازار آگاهی کافی نداشتند و همین امر موجب زیان سهامداران شد. دولت و حاکمیت می‌بایست اگر قرار بود سرمایه‌ها را به سمت بازار سرمایه سوق دهند اول زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کردند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه گفت: قوه قضائیه از همان ابتدای تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بورس متوجه این بحث شد که در مدت زمان کوتاهی قطعا بازار سرمایه با زیان مواجه خواهد شد، از همان ابتدا قوه قضائیه شروع به تربیت نیرو‌های کارا در حوزه بازار سرمایه کرد.

الفت اضافه کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن آقای عشقی شاهد تعامل خوبی بین سازمان بورس و قوه قضائیه هستیم که همین امر می‌تواند محیط سالمی را برای سهامداران و فعالان بازار سرمایه به ارمغان آورد.

وی در خاتمه اظهار کرد: در قوه قضاییه به دنبال رویه‌سازی هستیم، زیرا در بحث قوانین حقوقی بازارسرمایه، قانون‌گذار کمتر به کمک قوه قضائیه می‌آید و ما خود می‌بایست از قوانین موجود و مسائل قضائی به منظور حقیقی سازی و متناسب با روز بهره گیریم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده