تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۹
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۱۹۱۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اداره امور نهاد‌های مالی سازمان بورس مطرح کرد؛

صدور مجوز ۳ شرکت سبدگردان دیگر تا هفته آینده

‌می‌متالز - مهدی یاربدگفت: تا هفته آینده مجوز ۳ شرکت سبدگردان دیگر نیز صادرخواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی یاربد رئیس اداره امور نهاد‌های مالی سازمان بورس در رابطه با آخرین وضعیت صدور مجوز سبدگردان‌ها، اظهار کرد: تاکنون ۷۵ سبد گردان مجوز فعالیت از سازمان بورس دریافت کرده‌اند و مجوز هفتاد و ششمین سبدگردان با عنوان (مایا) نیز صادر شد.

او افزود: در سال ۱۴۰۱ مجوز تاسیس ۱۸ نهاد مالی صادر شد که از این تعداد ۱۲ مجوز مربوط به تاسیس شرکت‌های سبدگردان می‌شد، همچنین از ابتدای سال تاکنون ۲۳ شرکتی که درخواست صدور مجوز سبدگردانی داده بودند توانستند مراحل اولیه را پشت‌سر بگذارند.

رئیس اداره امور نهاد‌های مالی سازمان بورس در خصوص مجوز‌های صادر شده برای آغاز فعالیت سبدگردان‌ها، گفت: شرکت‌هایی که مجوز موافقت اصولی خود را اخذ کرده‌اند می‌بایست پس از ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها مدارک خود را به سازمان بورس ارائه کنند، پس از بررسی مدارک و احراز شرایط لازم به عنوان نهاد مالی نزد سازمان ثبت شده و مجوز فعالیت خود را دریافت خواهند کرد.

یاربد در پایان گفت: تا هفته آینده مجوز ۳ شرکت سبدگردان دیگر نیز صادرخواهد شد، محدودیتی برای صدور مجوز‌های فعالیت برای شرکت‌های سبدگردان وجود ندارد و هر متقاضی که بخواهد درخواستی برای دریافت مجوز ارسال کند به راحتی می‌تواند محاسبه امتیاز کرده و اقدام کند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده