تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۵۵
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۱۸۲۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش و تسهیل سرعت صدور مجوز‌ها توسط سازمان بورس

‌می‌متالز - رئیس اداره امور نهاد‌های مالی خدمات دهنده سازمان بورس با اشاره به این که تاکنون ۷۵ سبدگردان مجوز از سازمان بورس دریافت کرده‌اند، گفت: با احتساب مجوز‌های فرعی از جمله شرکت‌هایی همچون تامین سرمایه و مشاور سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۱ مجوز در حوزه سبدگردانی صادر شده و ۲۵ شرکت دیگر در مرحله دریافت مجوز هستند.

به گزارش می‌متالز، مهدی یاربد در رابطه با تعداد مجوز‌ها ارائه شده توسط سازمان بورس اظهار کرد: نهاد‌های مالی که تحت نظارت سازمان بورس هستند، متفاوتند؛ در حال‌حاضر ۲۵ شرکت مشاور سرمایه‌گذاری داریم و پنج شرکت دیگر نیز در حال طی کردن فرآیند دریافت مجوز برای حوزه مربوط هستند.

رئیس اداره امور نهاد‌های مالی خدمات دهنده سازمان بورس تاکید کرد: تاکنون شش شرکت پردازش اطلاعات مالی به ثبت رسیده‌اند و شش شرکت دیگر نیز در همین حوزه در مرحله دریافت مجوز قرار دارند، همچنین سه شرکت رتبه بندی نیز تا به حال به دریافت مجوز اقدام کرده اند.

یاربد در رابطه با فرآیند اعطای مجوز‌ها توسط سازمان بورس هم اظهار کرد: محدودیتی از جانب این سازمان برای صدور مجوز در صورت داشتن صلاحیت وجود ندارد و متقاضیان در ابتدا باید دستورالعمل فعالیت و تاسیس نهاد مالی مدنظر خود را به درستی مطالعه کنند، زیرا از جمله دلایل مهم در تاخیر صدور مجوز‌ها می‌توان به عدم تکمیل مدارک و تغییر در ترکیب موسسان اشاره کرد.

او افزود: پس از تکمیل پرونده توسط متقاضیان یکسری استعلامات به ویژه در حوزه سبدگردانی وجود دارد که توسط سازمان بورس صورت می‌گیرد و پس از محاسبه امتیازات، اگر شخص امتیاز لازم را کسب کند، نتایج بلافاصله اعلام می‌شود.

رئیس اداره امور نهاد‌های مالی خدمات دهنده سازمان بورس در پایان گفت: نهاد‌هایی که از این سازمان مجوز می‌گیرند، اگر مطابق دستورالعمل شرایط مدنظر را رعایت نکنند، از شمول ثبت نزد سازمان خارج می‌شوند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده