تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۲۲۶۸۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجلس از شفافیت‌های مالی نهادهی مالی استقبال می‌کند

‌می‌متالز - نهاد‌های مالی باید ضمن انتشار صورت‌های مالی، گام مهم دیگری در جهت ایجاد شفافیت و اعتماد در جامعه سر لوحه کار‌های خود قرار دهند.

به گزارش می‌متالز، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدام خوبی در جهت تقویت شفافیت در بازار سرمایه است، گفت: مهمترین گام در بازار سرمایه ایجاد اعتماد بین فعالان بازار و سرمایه گذاران است.

غلامرضا مرحبا افزود: وقتی ما اعتقاد داریم که شفافیت باید در تمام ارکان بازار اتفاق بیافتد، اول باید این شفافیت را در صورت‌های مالی به صورت واقعی نه دستکاری شده ایجاد کنیم.

وی اعلام کرد: همزمان با انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، مجلس شورای اسلامی از این اقدام به منظور ایجاد اعتماد در بازار سرمایه بسیار استقبال و آمادگی خود را برای حمایت از آن اعلام کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه داد: مجلس شورای اسلامی بر صورت‌های مالی سازمان‌ها واقف است و از نهاد‌های مالی می‌خواهد تا اسناد مالی خود را واقعی کرده و در انتشار صورت‌های مالی غفلت نکنند.

مرحبا تاکید کرد: سازمان و نهاد‌های مالی باید ضمن انتشار صورت‌های مالی، گام مهم یعنی ایجاد شفافیت و اعتماد در جامعه را سر لوحه کار‌های خود قرار دهند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده