تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۱۶۷۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گامی دیگر در تسهیل و تسریع صدور مجوز‌ها در بازار سرمایه/جمع کارگزاران فرابورسی صدوچهارده‌تایی شد

‌می‌متالز - شرکت یزدان به‌عنوان یک‌صد و چهاردهمین کارگزاری از نیمه شهریورماه ۱۴۰۲ به‌طور رسمی به جمع کارگزاران فرابورسی پیوست.

به گزارش می‌متالز، از شهریور سال ۱۴۰۰ سیاست رفع انحصار در حوزه نهاد‌های مالی بازار سرمایه، اجرایی و از آن تاریخ تاکنون مجوز چند شرکت کارگزاری جدید از سوی هیئت‌مدیره سازمان بورس صادرشده است. در همین راستا چهاردهم شهریورماه نیز شاهد ورود شرکت «کارگزاری یزدان» به فرابورس ایران بودیم.

مدیرعامل کارگزاری یزدان در مراسم گرامیداشت عضویت این کارگزاری در فرابورس ضمن ابراز رضایت از عضویت این کارگزاری، گفت: کارگزاری یزدان در سال ۱۴۰۰، طرح مقدماتی خود را آماده و موافقت اصولی فعالیت را دریافت کرد. طی ماه جاری هم مجوز فعالیت کارگزاری از سازمان بورس اخذ شد.

علیرضا رعیتی در خصوص هدف از تشکیل این نهاد مالی، اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای کارگزاری یزدان ایجاد سکویی باز و پلتفرمی در حوزه استارت‌ها و نرم‌افزار‌های مختلفی است که در صنعت کارگزاری امکان تهیه آن وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه فناوری و توجه ویژه به بحث دیجیتال مارکتینگ نیز از دیگر برنامه‌های مهم این مجموعه است، گفت: این مجموعه تلاش می‌کند در بخش فناوری اطلاعات پیشگام و همچنین در حوزه بازاریابی سنتی پیشرو باشد تا فعالیت‌های اثرگذاری را در صنعت کارگزاری به ثبت برساند.

شایان ذکر است پیش از این و از ابتدای سال جاری چهار کارگزاری جدید به جمع کارگزاران فرابورسی افزوده شدند. به این ترتیب که کارگزاری‌های «آسمان» و «هامرز» طی خردادماه سال جاری به فرابورس پیوستند. همچنین در تیرماه نیز دو کارگزاری «اعتبار تابان» و «راهین» به عضویت فرابورس درآمدند.

بدین ترتیب پس از گذشت دوازده سال از عدم صدور مجوز برای کارگزاری‌ها، طی سال جاری شاهد ورود ۵ کارگزاری جدید به فرابورس هستیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده