تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۱۹۷۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
هفته دوم مهرماه با ۱۳۰ معامله همراه بود

دادوستد ۲۳.۶‌هزار میلیارد ریالی بورس انرژی ایران

‌می‌متالز - بورس انرژی ایران در هفته دوم مهرماه شاهد ۱۳۰معامله به ارزشی افزون بر ۲۳.۶‌هزار میلیارد ریال بود که طی آن مالکیت انواع فرآورده هیدروکربوری، برق، اوراق سلف، قرارداد آتی، گواهی ظرفیت، گواهی سرمایه‌گذاری صندوق‌های قابل معامله و گواهی سپرده حامل‌های انرژی تغییر کرد.

به گزارش می‌متالز، در هفته‌ای که چهار روز معاملاتی داشت بیش از ۸۳.۵‌هزار تن انواع حامل انرژی در تابلوی نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی این بورس مورد مبادله قرار گرفت. ارزش ۱۲۴معامله انجام شده در این تابلو بیش از ۲۳.۴‌هزار میلیارد ریال بود که افزون بر ۹۹‌درصد ارزش کل معاملات بورس انرژی در این هفته را به خود اختصاص داد.

در هفته دوم پاییز بیشترین سهم از ارزش معاملات به فرآورده «نفت سفید» به ارزش ۱۰.۲‌هزار میلیارد ریال تعلق داشت و این فرآورده ۴۳.۷‌درصد از ارزش کل معاملات بورس انرژی در این هفته را به خود اختصاص داد. «ته مانده برج تقطیر» دومین فرآورده با بیشترین ارزش معاملاتی در این هفته بود که با ۴.۲‌هزار میلیارد ریال ارزش معاملاتی، سهم ۱۷.۹درصدی از ارزش کل معاملات بورس انرژی را به خود اختصاص داد. سومین فرآورده این هفته نیز «آیزوریسایکل» بود که ارزش معاملات آن به ۲.۱ هزار میلیارد ریال رسید و سهم ۹.۲درصدی از ارزش کل معاملات بورس انرژی در هفته دوم مهرماه را از آن خود کرد. در این هفته همچنین تبادل مالکیت نزدیک به یک‌میلیون و ۱۱۲‌هزار کیلووات ساعت برق در قالب اوراق سلف به ارزش ۹۷۵میلیون ریال رقم خورد. تالار برق سبز بورس انرژی نیز در هفته معاملاتی منتهی به ۱۲مهرماه شاهد معاملات ۱۶۵.۶‌هزار کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر به ارزشی بالغ بر ۳.۱میلیارد ریال بود. تابلوی گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های قابل معامله نیز در این هفته میزبان معاملات ۶میلیون برگه از این گواهی به ارزش ۶۱.۹میلیارد ریال بود. در این هفته همچنین ۲هزار و ۵۷۵برگه گواهی ظرفیت به ارزش بیش از ۲۰۳میلیون ریال در بورس انرژی مورد دادوستد قرار گرفت.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده