تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۳۲۰۷۳۱
سرویس خبر : زمین شناسی
توسعه معدنی؛

پنج نقطه معدنی برای اکتشاف شناسایی و معرفی شد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج نقطه معدنی در این استان شناسایی و برای اکتشاف معرفی شد.

به گزارش می‌متالز، سید احسان عسکری امروز دوشنبه در جلسه ماده ۲۴ مکرر قانون معادن سال ۱۴۰۲ که به موضوع اکتشاف معادن توسط شرکت ایمیدرو اختصاص داشت، گفت: سازمان ایمیدرو اکتشاف مواد معدنی سه نقطه در استان کهگیلویه و بویراحمد را برعهده گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: مناطق خونگاه شهرستان دنا، ده برآفتاب، بیلوخر شهرستان مارگون، کوه سیاه چرام و کوه لار برای اکتشاف معرفی شدند.

وی عنوان کرد: برای واگذاری‌ها با حضور اعضای جلسه رای گیری انجام گرفت که دو مورد خونگاه و ده برآفتاب برای تصمیم گیری نهایی به شورای عالی محیط زیست ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای معادن با اکتشاف معادن در سه منطقه توسط سازمان ایمیدرو موافقت کردند، گفت: استان ظرفیت خوبی در حوزه معادن دارد که از جمله آن می‌توان به کارخانه فسفات چرام اشاره کرد.

عسکری ادامه داد: بوکسیت معدن چرام به جاجرم می‌رود و همه گردش مالی این معدن برای استان مربوطه است و سهم استان از این معدن فقط خرابی جاده‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه سازمان ایمیدرو به دنبال اکتشافات در این مناطق است، گفت در این مرحله تنها به دنبال اکتشاف ظرفیت‌های معدنی هستیم و کار اکتشاف هم مشکلی برای محیط زیست ندارد.

وی با اظهار گلایه از وجود معارضات اجتماعی در برخی طرح‌های اقتصادی بیان کرد: ممانعت از انجام برخی کار‌ها موجب عقب ماندگی استان می‌شود و چنانچه در انجام کار‌ها سنگ اندازی شود نمی‌توانیم در راستای رفع مشکلات مردم و توسعه استان گام برداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد در برخی استان‌ها پل معلق وجود دارد، اما در این استان می‌خواهیم پل احداث کنیم که مانع این پروژه گردشگری می‌شوند و با این تنگ نظری‌ها استان به توسعه نمی‌رسد.

وی بیان کرد: استاندار و معاونین استانداری نسبت به منابع طبیعی بی تفاوت نیستند و در انجام پروژه‌های حوزه اقتصادی استعلام از محیط زیست و منابع طبیعی در اولویت قرار دارد.

منبع: وزارت کشور

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده