تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۲۳۱۰۵
سرویس خبر : زمین شناسی

اکتشاف محدوده معدنی در مرز خراسان رضوی به ارتش واگذار شد

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اکتشاف محدوده معدنی به وسعت سه هزار کیلومتر مربع در منطقه مرزی این استان با کشور افغانستان به ارتش جمهوری اسلامی ایران واگذار شد.

به گزارش می‌متالز، امیررضا رجبی روز سه شنبه افزود: این مهم در راستای بند ب ماده ۳۲ آیین نامه اجرایی قانون معادن به منظور تکمیل اکتشافات زیر سطحی معادن در استان انجام گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به این که بخش خصوصی نمی‌تواند در مناطق مرزی خراسان رضوی فعالیت‌های اکتشافی را انجام دهد لذا دولت این فعالیت‌ها را به نهاد‌های نظامی واگذار می‌کند.

اکتشاف محدوده معدنی در مرز خراسان رضوی به ارتش واگذار شد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی محدوده اکتشافی واگذار شده به ارتش را مربوط به مواد معدنی فلزی دانست.

۴۶ نوع ماده معدنی در خراسان رضوی وجود دارد که عمده مواد شناخته شده در کشور را شامل می‌شود و این مواد شامل کانی‌های فلزی مانند سنگ آهن، منگنز، طلا، کرومیت و مس و مواد غیرفلزی شامل خاک صنعتی، سلیس، کائولن، زغال سنگ، مصالح ساختمانی و سنگ‌های تزیینی است.

معادن خراسان رضوی ۲.۹ درصد از کل گستره استان را تشکیل می‌دهند که شاخص‌ترین معادن استان، سنگ آهن خواف است که جزء ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن دنیا و بزرگترین معدن سنگ آهن ایران است.

هم اکنون در خراسان رضوی هزار و ۴۰ معدن با ذخیره ۲.۸ میلیارد تن و استخراج اسمی ۶۵ میلیون تن در سال و با سرمایه گذاری ۳۷ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۲۶۴ نفر وجود دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده