تاریخ: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۹
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۳۲۲۰۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با کاهش ۵۰ هزار واحدی؛

صدای جنگ، تالار شیشه‌ای را لرزاند

‌می‌متالز - معاملات امروز در بازار بورس روند نزولی داشت و شاخص بورس با کاهش ۵۰ هزار واحدی و پس از ازدست دادن سطح حمایتی ۲ میلیونی به یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، اثرات جنگ و تنش‌ها در خاورمیانه در بازار سرمایه ایران قابل مشاهده است، بیراه نیست اگر قرمز پوش شدن بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی را محصول ترکش‌های ادامه دار منطقه را دانست.

بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی شاهد افت ۵۰ هزار واحدی بود و پس از ازدست دادن سطح حمایتی ۲ میلیونی به یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۲۳ هزار واحد نسبت به چهارشنبه افت کرد که یک رقم بسیار بزرگ محسوب می‌شود. ارزش ۳۷۰ هزار معامله در بازار نقدی بورس، ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار نقدی فرابورس نیز شاخص با سقوط ۶۷۲ واحدی به سطح ۲۳ هزار واحدی رسید. ارزش ۱۷۸ هزار معامله در بازار نقدی فرابورس، ۵۴ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

صدای جنگ، تالار شیشه‌ای را لرزاند

نماد‌های مثبت و منفی

آمار نماد‌های مثبت و منفی در اولین روز معاملاتی هفته بسیار ناامیدکننده بود. در بازار امروز ۲۶ نماد سبز و ۶۳۶ نماد قرمز شده است و این بدان معناست که تنها ۳ درصد نماد‌های بازار بازده مثبت و ۹۴ درصد باقی مانده بازده منفی داشتند. این نسبت‌ها نشان می‌دهد که این ریزش نسبت به هفته‌های گذشته بسیار عمیق‌تر و وسیع‌تر بوده است.

بیشترین‌ها

شستا، وبملت، حفارس و خگستر بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

شستا، حفارس، کرمان و پترول بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نماد‌های فارس، فولاد، فملی و کگل بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

در نماد‌های کتوسعه، فجهان، عالیس و ثنظام بیشترین قدرت خرید حقیقی را به ثبت رساندند.

فولاد، فارس، شستا و شپنا بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل گذاشتند و در این بازار نماد‌های شستا، خگستر، وبملت و فولاد بیشترین تراکنش را داشتند.

آریا، وسپهر، خاور و هرمز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس گذاشتند. همچنین کرمان، بمولد، خاور و فزر جزو پرتراکنش‌ترین نماد‌های بازار محسوب شدند.

در نماد‌های سآبیک، کچاد، دشیمی، درازک فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نماد‌ها برتری داشت.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده