تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۴۰
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۲۲۶۴۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون سرمایه گذاری و امور شرکت‌های mstid:

شرکت MSTID مسیر نوآوری وتوسعه تکنولوژی در فولاد مبارکه را تسهیل می‌کند

‌می‌متالز - معاون سرمایه گذاری و امور شرکت‌های mstid گفت: با سرمایه‌گذاری خطرپذیر بر شرکت‌های دانش‌بنیان و حتی ایده‌های نوآورانه دانشجویان به دنبال هموار کردن مسیر نوآوری و تکنولوژی در فولادمبارکه هستیم.

به گزارش می‌متالز، مجتبی شاهمرادی معاون سرمایه گذاری و امور شرکت‌های mstid، پیش از ظهر چهارشنبه در پنجمین رویداد فولادی شو با اشاره به فعالیت‌های این شرکت اظهار داشت: ماهیت این مجموعه سرمایه گذاری خطرپذیر است، اما نقش فراتر آن گشودن مسیر نوآوری در فولاد و توسعه دهنده تکنولوژی است.

وی افزود: سرمایه گذاری باید از لحاظ فناوری و تکنولوژی ارزش داشته باشد و شاید برخی از سرمایه گذاری‌ها از لحاظ اقتصادی چندان برگشتی نداشته باشد، اما به دلیل اینکه هدف، توسعه تکنولوژی است صرفا به سود نگاه نمی‌شود.

معاون سرمایه گذاری وامور شرکت‌های mstid ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری‌ها تاکنون حدود ۷۰۰ میلیارد تومان و مجموعه mstid حدود ۲۵ شرکت سرمایه گذاری دارد.

وی راه موفقیت این مجموعه را کمک به توسعه اکوسیستم نوآوری دانست و افزود: بیش از یک هزار عنوان پایان‌نامه برای حمایت درخواست دادند و تاکنون ۴۰۰ پایان نامه را حمایت کردند و امید است که آن‌ها به هسته‌های نوآور تبدیل شوند.

شاهمرادی خاطر نشان کرد: در دانشگاه‌های مختلفی از جمله اصفهان، یزد، شهرکرد و دانشگاه پردیس سرمایه گذاری شده است و سعی شده تا ابزار‌های مالی دیگری را نیز در این مسیر استفاده کند.

وی ثبت درخواست اولیه، شناسایی و راهکار برای تفاهم را بخشی از فرآیند سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: مسیر ورودی به mstid میتواند از طریق سایت باشد و سپس واحد سرمایه‌گذاری و فناوری این مجموعه وارد میدان می‌شود و در نهایت در کمیته داخلی تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون سرمایه گذاری وامور شرکت‌های mstid ادامه داد: ارزیابی فنی طرح‌های ورودی، صلاحیت فنی تیم برای ادعای مطرح شده و روند‌های جهانی و الزامات ملی برای فولاد بسیار مهم است و تغییرات جمعیتی، عوامل سیاسی، زیست محیطی و بهداشت و ... جزئی از کلان روند‌های این مجموعه است.

وی با بیان اینکه بین ۲۵ تا ۳۰ درصد سهام شرکت‌ها در سرمایه‌گذاری مدنظر است، گفت: در سرمایه گذاری مبتنی بر سهام، تمایلی به تصاحب شرکت نیست و ما نقش راهبر و سرمایه گذار را داریم.

شاهمرادی ادامه داد: تخمین حجم بازار در کنار سهم بازار نیاز به بررسی سابقه شرکت دارد که از ریسک‌های مالی آگاه شد و شفافیت و صداقت برای جمع بندی صحیح باید مد نظر قرار گیرد.

وی در خصوص انتخاب روش ارزش‌گذاری بر محصولات و ایده‌ها، گفت: این موضوع از طریق کارگزار‌های رسمی انجام می‌شود و دو طرف باید بر روی روش توافق داشته باشند.

معاون سرمایه گذاری وامور شرکت‌های mstid افزود: ورودی مجموعه mstid کسب وکار است و اثبات تکنولوژی و مذاکرات سرمایه‌گذاری تقسیم و تنظیم قرار داد انجام می‌شود و در شهرک ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد که برای دومین بار در خدمت شهرک هستیم و تمایل داریم ادامه دار باشد و فارغ از این رویداد امکان ورود و سرمایه گذاری است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده