تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۲
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۳۲۴۴۶۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تحلیل تکنیکال "شاخص فلزات اساسی" - ۲۹ آبان

‌می‌متالز - شاخص صنعت فلزات اساسی در نمودار روزانه خود دو محدوده حمایتی مهم یعنی محدوده یک میلیون و چهارصد هفتاد هزار واحد و پس از آن محدوده یک میلیون و چهارصد و بیست هزار واحدی دارد.

به گزارش می‌متالز، شاخص این صنعت در نمودار روزانه خود دو محدوده حمایتی مهم را در پیش رو دارد. (محدوده یک میلیون و چهارصد هفتاد هزار واحد و پس از آن محدوده یک میلیون و چهارصد و بیست هزار واحد) که عملا نسبت به هردو واکنش‌های خوبی را داشته است، ولی در صورت عدم حفظ ناحیه پیش روی اول احتمال برگشتی با قدرت بالا را میتوان در ناحیه دوم حمایتی میتوان مد نظر داشت که پس از مدت‌ها امکان این را دارد تا شاخص این صنعت را تا سقف خود (هرچند در برگشت اولیه خود ناکام بوده) که تا محدوده یک میلیون هشتصد و هفتاد هزار واحدی این صنعت حرکت نماید.

تحلیل تکنیکال
اگر تایم فریم را یک پله بالاتر ببریم میتوانیم پس از یک رشد شارپ از محدوده ۸۸۰ هزار واحد این شاخص تا محدوده ۱.۸۸۰ میلیون واحد این شاخص رشدی را مشاهده کنیم که پس از شکل گیری یک اصلاح تا سقف قبلی شکسته شده این نماد و بازگشت پرقدرت آن میتوان شاهد شکل گیری یک کف بالاتر (ناحیه اول ذکر شده باشیم) که بدون رسید به کف قبلی شاهد رسیدن دوباره به سقف جدید شکل گرفته و پس از آن تکمیل صد درصدی حرکتی یک لگ هم اندازه با رشد قبلی این شاخص باشیم

تحلیل تکنیکال
در مورد دیگر هم اگر نمودار این شاخص را در تایم فریم روزانه با اندیکاتور آر اس آی بررسی نماییم شاهد تشکیل خط روندی هستیم که میتوان این ناحیه را محدوده خوبی برای برگشت و ادامه مسیر رو به بالا در نظر گرفت.

تحلیل تکنیکال
در پایان هم اگر نمودار این شاخص را در تایم فریم هفتگی از لحاظ حجمی مورد بررسی قراردهیم شاهد قرار داشتن در یک روند نزولی هستیم که با برگشت این روند میتوان نوید روز‌های مساعدی را برای کلیت این صنعت داشته باشد.

تحلیل تکنیکال

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده