تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۳۲۷۹۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعالیت ناایمن معدن بهارستان آستارا/ تذکر جدی به بهره‌بردار و مسوول فنی معدن

‌می‌متالز - مدیرکل صمت گیلان با اشاره به فعالیت ناایمن معدن بهارستان آستارا گفت: ضمن تذکر جدی به بهره‌بردار و مسوول فنی معدن، مقرر شد مراتب با قید فوریت برای ایمن‌سازی محور مذکور در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، تیمور پورحیدری امروز در حاشیه بازدید از چند معدن آستارا اظهار داشت: انتظار می‌رود در حوزه فعالیت و حذف پیچ و تعریض محور آستارا به بهارستان، ضوابط و اصول فنی و ایمنی رعایت شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ضمن هشدار به کلیه بهره‌برداران معادن تاکید کرد: فعالیت ایمن و اصول علمی در برداشت ذخائر معادن باید مورد توجه باشد در غیر این‌صورت آسیب‌های جدی انسانی به همراه خواهد داشت.

این مسوول از صدور مجوز برداشت بیش از ۸۹ فقره معدن از ابتدای سال جاری تاکنون سخن گفت و تشریح کرد: اغلب مجوز این معادن برای توسعه آبادانی و استفاده در پروژ‌های عمرانی بوده است تا بتواند در روند اجرایی طرح‌ها اثرگذار باشد و عملیات عمرانی با سرعت بیشتری به سرانجام برسد.

وی میزان برداشت مصالح معدنی ویژه پروژه‌های عمرانی گیلان را بیش از ۵ میلیون ۴۹۰ هزار تن در ۸ ماهه امسال برشمرد و تاکید کرد: در هنگام صدور مجوزها، تامین مصالح پروژه‌های عمرانی استان به ویژه خط آهن رشت-آستارا در اولویت است.

پورحیدری در خصوص فعالیت ناایمن معدن بهارستان آستارا خاطرنشان کرد: ضمن تذکر جدی به بهره‌بردار و مسوول فنی معدن، مقرر شد مراتب با قید فوریت و با نظارت اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان جهت ایمن‌سازی محور مذکور در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است تشکیل جلسه شورای اداری شهرستان بندری آستارا به ریاست استاندار گیلان و با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و سایر مدیران کل استان با هدف بهبود بخشیدن پایانه مرزی و گمرک جهت تسهیل در زیرساخت‌های اقتصادی، حمل‌ونقل زمینی، ریلی، دریایی، منطقه ویژه اقتصادی آستارا، مجتمع بندری آستارا، پل جدید مرزی اتومبیل رو و مسیر ۱۴۰۰ متری در حال احداث بعد از این پل در سمت آستارای ایران، بارانداز ریلی آستارا - آستارا و پل فلزی قدیمی بر روی رودخانه مرزی آستارا چای، بازدید محوطه اداره کل گمرک آستارا، سالن پایانه مرزی بخشی از مواردی بود که در سفر یک روزه استاندار به شهرستان مرزی آستارا پیگیری و انجام شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده