تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۲۸۹۳۶
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون طرح‌های توسعه و صنایع معدنی ایمیدرو:

سامانه اکتشافی ایمیدرو، بومی و ایرانی است

‌می‌متالز - طرح‌های توسعه و صنایع معدنی ایمیدرو اعلام کرد: از مزایای سامانه اطلاعات یکپارچه مکان‌مبنای ایمیدرو می‌توان به دریافت اطلاعات و دسترسی به گزارش‌های متعدد اکتشافی اشاره کرد که به دست متخصصان ایرانی بومی‌سازی و ایجاد شده است.

به گزارش می‌متالز، حسام مقدمعلی در آیین رونمایی از سامانه اکتشافی ایمیدرو افزود: مدیریت و ساماندهی داده‌ها مستلزم ایجاد سامانه‌ای برای اطلاعات مکانی (با رعایت مسائل امنیتی) است که تلاش‌های چندین ساله در حوزه معدن در آن گردآوری شده است.

معاون طرح‌های توسعه و صنایع معدنی ایمیدرو افزود: این سامانه باید محلی برای تحلیل و تفسیر داده‌ها در بستری ساده قابل دسترس باشد تا اطلاعات مورد نیاز را در اختیارمان قرار دهد.

مقدمعلی عنوان کرد: خوشبختانه این مهم با راه‌اندازی سامانه اکتشافی مکان‌مبنای ایمیدرو به تحقق پیوست و این سامانه بر اساس یکسری مطالعات پایه‌ای ایجاد شد.

مزایای سامانه

وی، مشاهده داده‌های پروژه‌ها به صورت دسترسی به اینترنت، مشاهده پهنه‌ها و محدوده‌ها و پایش پذیر بودن داده‌ها را از مزایای این سامانه برشمرد.

مقدمعلی با بیان اینکه سامانه نامبرده قابلیت ارتقاء دارد، گفت: در این سامانه اطلاعات اکتشافی شرکت‌ها و طرح‌های زیرمجموعه به صورت متمرکز بارگذاری می‌شود. همچنین در فاز‌های بعدی قابلیت توسعه دارد و طی سال‌های آتی برنامه‌های مرتبط با حوزه معدن را پوشش می‌دهد.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده