تاریخ: ۲۹ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۳۰۳۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سلیمی:

مالیات‌ستانی نباید محدود به کارمندان و کارگران شود/ لزوم جلوگیری از فرار‌های مالیاتی

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اتکا به منابع مالیاتی در بودجه مستلزم جلوگیری از فرار‌های مالیاتی و شناسایی مودیان جدید است.

به گزارش می‌متالز، اصغر سلیمی، با اشاره به الزامات مالیات‌ستانی در بودجه سالیانه، گفت: بودجه کشور ما از دیرباز براساس منابع حاصل از فروش نفت بسته می‌شد، از این رو به واسطه برخی از تغییر و تحولات در عرصه سیاسی ما ضرر و زیان‌های زیادی را در تامین منابع نفتی به خود دیده ایم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شوراس اسلامی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، بیان کرد: از این رو فروش نفت ما به صورت عادی انجام نشده و در بسیاری از موارد منابع نفتی فروخته شده به حساب‌های ما واریز نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از اهداف دولت و مجلس بر این اساس است که بودجه کشور به صورت حداقلی به نفت متکی باشد البته در این شرایط ما باید ببینیم منابع جایگزین چه مواردی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالیات‌ها می‌توانند یکی از منابع پایدار در بودجه محسوب شوند و این مسئله در بسیاری از کشور‌های دنیا پیش بینی شده است، تاکید کرد: اگر به دنبال ایجاد منابع پایدار از طریق مالیات در بودجه سالیانه هستیم باید در راستای تحقق این موضوع، جلوی فرار‌های مالیاتی را گرفته و مودیان جدید را به درستی شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه مالیات ستانی نباید محدود به کارمندان و کارگران شود، بیان کرد: باید در زمینه معافیت‌های مالیاتی، حداقل‌هایی را برای اقشاری قائل باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوه فرار‌های مالیاتی رخ داده که باید اصلاح شود، تاکید کرد: برخی از مشاغل با وجود اینکه مجهز به کارت‌خوان هستند، اما به مشتریان خود می‌گویند که باید در ازای خدمات انجام شده به آن‌ها پول نقد بدهند تا از این طریق از مالیات‌دهی فرار کنند که این موارد باید به درستی اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده