تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۳۲۲۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شناسایی ۸۰ تعاونی با ظرفیت صادراتی در تهران طی دو ماه اخیر

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از شناسایی ۸۰تعاونی با ظرفیت صادراتی در تهران خبر داد و گفت: فرایند صادرات این تعاونی‌ها باید تسهیل و امتیازاتی در نظر گرفته شود.

به گزارش می‌متالز، امروزه با توجه به جهانی شدن اقتصاد، نقش مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش بیشتر از همیشه احساس می‌شود. در اقتصاد معمولاً مشارکت مردم به دو صورت خصوصی و تعاونی صورت می‌گیرد و از آنجا که تنها در نظام تعاونی‌ها سازوکاری داوطلبانه و اختیاری در جهت تجهیز منابع و رسیدن به اهداف گروهی وجود دارد. می‌توان گفت که چنانچه اصول و ارزش‌های تعاون به درستی مورد استفاده قرار گیرد. بخش تعاون همراه با سایر بخش‌ها در یک اقتصاد سالم موجب شکوفایی اقتصاد کشور و کاراتر شدن آن در بعد داخلی و حتی در سطح جهانی می‌گردد.

سهم تعاونی‌ها در ایفای مسوولیت اجتماعی و جایگاه آن‌ها در ایجاد اشتغال پایدار در مناطق شهری و روستایی از جمله نقش‌های منحصر به فرد و متمایزی است که میتوان از آن‌ها به عنوان "برند حرفه ای" کسب و کار‌های تعاونی به عنوان تشکل‌های اجتماعی و اقتصادی نام برد.

محمد آذرپناه، سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان تهران، در نشست کارگروه تسهیل گری توسعه صادرات بخش تعاون استان گفت: هدف از برگزاری این گونه نشست ها، خارج کردن تعاونی‌ها از پیله‌هایی است که بخش تعاون را در خود تنیده است و باعث می‌شود که بخش تعاون نتواند به سهم ۲۵ درصدی خود از اقتصاد کشور دست یابد.

وی گفت: در اتاق تعاون استان اراده و ظرفیت خوبی جهت فعالیت‌های صادرات محور تعاونی‌ها به وجود آمده است و در کنار مشوق‌های قانونی و تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته است می‌توانیم زمینه و شرایط صادرات بخش تعاونی را بیش از پیش محقق کنیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: طی دو ماه اخیر ۸۰ تعاونی که دارای ظرفیت و توان صادراتی هستند شناسایی شده است، که باید تلاش شود این آمار افزایش و همچنین فرآیند صادرات آن‌ها تسهیل واز امتیازات در نظر گرفته شده نیز بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده